Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Fotosidan tar inte emot mina Mac.bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Wesslan

Avslutat medlemskap
"Detta med "macbinary" är tydligen ett problem som drabbar en del, skriver en av supportkillarna till mig och föreslår att jag skall ta upp mitt problem med Er på den här sidan. Saken är den att jag har försökt att göra iordning en egen mapp med bilder för att visa här på fotosidan, men programmet vägrar att ta emot mina bilder... Jag har en Mac-dator och skapar mina bilder i GraphicConverter eller AdobePhotoshop. Kan någon tipsa mig om hur jag skall bära mig åt för att skapa bilder som Fotosidans dator känner igen och vill ta emot?

Eva

som ohls säger så måste du lägga till .jpg sist i filnamnet för att databas och webläsare ska kunna förstå vad det är för slags fil.
använder du save for web så är defaultinställningarna att det blir en filändelse.
du kan oxå gå in i inställningar under photoshop och se till att "alltid" under "lägg till filtillägg" är vald.
då kommer du inte behöva bry dig så mycket mer om hur du sparar utan ps kommer alltid lägga till en ändelse åt dig. :eek:)

Bilagor

• mac.jpg
    mac.jpg
    37.8 KB · Visningar: 263
Senast ändrad:
Tobias och Christel, Tack hjälpen! Det var precis som ni trodde:jpg.-tillägget fattades. Nu har jag lagt in min första bild på Fotosidan!

ANNONS
Götaplatsens Foto