Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
"Fotoskolan"-reklamen där uppe...
- Trådstartare Tell
- Start datum
ztenlund
Aktiv medlem
Jag var tvungen att gå in och kolla oinloggad. Man kan få lust att köra Lynx för mindre. 
Nu slipper jag ju se det, men jag måste ändå tycka att det är väl magstarkt. Nu har jag ju noterat att det här är någon slags allmän trend med gigantiska annonser, så jag är väl inte förvånad egentligen över att de dyker upp även här. Det är en tävling i vem som gapar högst. Till slut är publiken döv (blind...) och då hör (ser...) ingen något ändå.
Nu slipper jag ju se det, men jag måste ändå tycka att det är väl magstarkt. Nu har jag ju noterat att det här är någon slags allmän trend med gigantiska annonser, så jag är väl inte förvånad egentligen över att de dyker upp även här. Det är en tävling i vem som gapar högst. Till slut är publiken döv (blind...) och då hör (ser...) ingen något ändå.
Trust me, skulle vi kunna skippa reklam så skulle vi. Men då går ekvationen inte ihop. Nu är det ju faktiskt så att just denna bannern som är så hög bara syns för icke-betalande. Skulle fler köpa plusmedlemskap så hade vi kanske kunnat ta bort. Vi har faktiskt tagit bort reklam helt från vissa sidor (tex bloggsidor).
Tell
Aktiv medlem
Herregud vad dryg du är. "BETALA BETALA BETALA!". Ja, jag har fundeirngar på att uppgradera mitt medlemsskap igen, men det skulle inte isf vara för att bli av med en stor ful reklam som tydligen är okej för att skitsidor som aftonblaskan kör med sånt (seriöst, vill du verkligen jämföra fotosidan med kvällstidningar?).
Nej du, gör om gör rätt.
Nej du, gör om gör rätt.
cocuyo
Avslutat medlemskap
Sajten lever på bidrag ja, och vi ger bidrag på ett eller annat sätt. Jag tycker att mitt bidrag att verkligen ge en viss hjälp åt en eller annan som ställer frågor är av värde för sajten, kanske i högre grad än annonserna. Därför tar jag mig rätten att själv bestämma vad som ska visas på min skärm och tar bort annonserna. Jag kan alltså inte se dem, men jag tänker inte betala för att slippa se dem, utöver mina bidrag till sajten, som gör den intressant för dem som postar frågor och vill ha svar.
Jag förstår att villkoren för hur sidan ska byggas kan hänga ihop med ekonomiska krav från diverse uppdragsgivare, och jag förstår att den som inte grejar att få sin skärm fri från reklam kan reta sig på den, men den går faktiskt att ta bort utan att köpa plus, så det är i mycket en icke-fråga. Värre då med telefonringarna, som man ju faktiskt inte kan få att sluta ringa.
Så för min del får reklamen finnas där, så länge den är tydligt markerad som reklam på ett eller annat sätt. Men jag tar inte upp den på min skärm.
Jag förstår att villkoren för hur sidan ska byggas kan hänga ihop med ekonomiska krav från diverse uppdragsgivare, och jag förstår att den som inte grejar att få sin skärm fri från reklam kan reta sig på den, men den går faktiskt att ta bort utan att köpa plus, så det är i mycket en icke-fråga. Värre då med telefonringarna, som man ju faktiskt inte kan få att sluta ringa.
Så för min del får reklamen finnas där, så länge den är tydligt markerad som reklam på ett eller annat sätt. Men jag tar inte upp den på min skärm.
fredrikb81
Aktiv medlem
Sajten lever på bidrag ja, och vi ger bidrag på ett eller annat sätt. Jag tycker att mitt bidrag att verkligen ge en viss hjälp åt en eller annan som ställer frågor är av värde för sajten, kanske i högre grad än annonserna. Därför tar jag mig rätten att själv bestämma vad som ska visas på min skärm och tar bort annonserna. Jag kan alltså inte se dem, men jag tänker inte betala för att slippa se dem, utöver mina bidrag till sajten, som gör den intressant för dem som postar frågor och vill ha svar.
Jag är inte säker på att jag förstår vad du skriver här. Måste bara kolla:
Är det rätt uppfattat att du har en programvara på datorn som blockerar annonser på sidan? Och att du motiverar detta för dig själv genom att tycka att dina svar i forumet skall värderas högre för Fotosidan än de pengar de får in för annonsförsäljning?
cocuyo
Avslutat medlemskap
Jag är inte säker på att jag förstår vad du skriver här. Måste bara kolla:
Är det rätt uppfattat att du har en programvara på datorn som blockerar annonser på sidan? Och att du motiverar detta för dig själv genom att tycka att dina svar i forumet skall värderas högre för Fotosidan än de pengar de får in för annonsförsäljning?
Helt rätt uppfattat. Forumet vore ingenting utan deltagarnas bidrag, vilka används för att dra in pengar via annonser. Jag har inget behov av att se annonserna, så jag tar inte fram dem på min skärm. Mina bidrag ger alltså Fotosidan ett mervärde, men annonserna är inte något mervärde för min personliga del.
fredrikb81
Aktiv medlem
Helt rätt uppfattat. Forumet vore ingenting utan deltagarnas bidrag, vilka används för att dra in pengar via annonser. Jag har inget behov av att se annonserna, så jag tar inte fram dem på min skärm. Mina bidrag ger alltså Fotosidan ett mervärde, men annonserna är inte något mervärde för min personliga del.
Ok, men med det resonemanget borde ju alla göra som du. Tycka att det egna bidraget i form av deltagande på sidan räcker fint som betalning, avstå från att betala någonting och sedan dölja alla annonserna med en mjukvarufix så man slipper se dem.
Men...var ska då pengarna för att driva sidan komma ifrån?
cocuyo
Avslutat medlemskap
Ok, men med det resonemanget borde ju alla göra som du.
Nej, vad alla andra "borde" blandar jag mig inte i. Men den som inte vill se reklamen kan ju göra så. Det är ju inte en självklar rättighet för reklammakare att publicera sina alster på just min skärm. Det får väl vara en avvägning för den som köper reklamplats om platsen är tillräckligt intressant. Jag söker min reklam själv och behöver inte pekpinnar om än det ena än det andra, och i synnerhet inte animerade sådana, så jag ordnar min miljö så att den passar mig. Andra får göra vad de vill.
Att jag saklöst lägger all direktreklam i återvinningen gör ju knappast att företagen bakom minskar sitt utbud.