Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoväska???

Produkter
(logga in för att koppla)

Klingen

Aktiv medlem
Har en eos 5:a, ett vidvinkel, normaltele och ett teleobjektiv. Nån som har tips på en axelväska som detta kan få rum i. Vill helst kunna ha ett objektiv fastsatt på huset så att detta ligger redo i väskan. Väskan får dock inte vara hur stor som helst, med tanke på att jag skulle vilja ha den med på fjällvandring och dylikt. Ha de då tänkt spänna fast den fram på axelremmarna, för att ha den redo för att dokumentera allt!

Titta på LowePro Nova. Väskan finns i ett antal olika storlekar. Jag har själv två stycken, och jag tycker de fungerar väldigt bra. Jag tror det skulle fungera att ha den fastspänd så som du beskriver.

Fortsätter på denna tråden.

Jag är också lite småsugen på en axelremsväska. Utrustningen består av en Olympus C-740 Ultra zoom med telekonverter (+ lite smågrejer som extra batterier och några filter).

Vill gärna ha en väska där man kan ha telekonvertern både monterad på kameran, och ej monterad. Axelremmen ska gärna vara bred och vara extra mjuk just vid axeln.

Förslag?

Hittade Scandinavian Photos egen väska, Universal

http://www.scandinavianphoto.se/goto.asp?artnr=45680

45680.jpg

Enligt storleksangivelserna så passar denna väska perfekt för mig.

I det stora facket verkar jag kunna ha kamera och telekonverter var för sig, men också telekonvertern monterad.

Någon som har kommit i kontakt med just denna väskan?

Vill du köra riktig budget så har Clas Ohlsson några billiga "Ryka" väskor. De är väl hyffsade kvalitetsmässigt. 249:- tror jag att jag betalade jag för en Axelväska som rymmer min 300d men 28-75/2.8 samt 50/1.8 och Cosina 100-400. Lite trångt blev det väl men det gick bra.

Dock så var det bara i väntan på att jag skulle hitta en bra beggad ryggsäck, det blev en Lowepro Naturetrekker AW.

DaMoose skrev:
Vill du köra riktig budget så har Clas Ohlsson några billiga "Ryka" väskor. De är väl hyffsade kvalitetsmässigt. 249:- tror jag att jag betalade jag för en Axelväska som rymmer min 300d men 28-75/2.8 samt 50/1.8 och Cosina 100-400. Lite trångt blev det väl men det gick bra.

Dock så var det bara i väntan på att jag skulle hitta en bra beggad ryggsäck, det blev en Lowepro Naturetrekker AW.

Handla på e-bay så får du en sprojlans Tamrac/lowepro till svenskt beg.pris. :) Min (enl.ovan) gick på 500 totalt.

Fick hem Scandinavian Photos väska idag (det står Hama på dragkedjan :))

Den verkar fungera ypperligt enligt mina krav och min utrustning. Möjligen är den lite för djup, men jag kanske hittar någon utrustning att lägga emellan.

BILLINGHAM 335

Kolla in Billinghams sortiment, suveräna väskor, vissa helt vattentäta...har själv en 445 och är supernöjd med denna.

Finns en väska under medlemserbjudanden här på fotosidan, verkar schysst -- jag har beställt en i alla fall :)
Sen såg jag att på Expert Fridhemsplan säljer de jätteväskor som kostat 4600 för 2300 nu. Vattentäta var de oxo...

ANNONS
Götaplatsens Foto