Annons

Fråga om Speedlite580EX II

Produkter
(logga in för att koppla)

Stefan Mag

Aktiv medlem
Har en nyinköpt Speedlite. När jag ska låt den fungera som masterenhet men vill stänga av blixten så att bara slavenheten tänds så följer jag instrukionerna i handboken sidan 39.
Men när jag väljer <OFF> så stängs masterenheten av och den fungerar som en vanlig blixt . Jag kommer inte åt funktionen i displayen där blixtljuset är avstängt och endast ikonen med "IR"-symbolen är tänd i masterläge..
Trasigt eller har jag missat nåt?
mvh
Stefan

Japp. förstått det men jag kan inte få in det läget. Trycker på ZOOM och skall manövrera ratten till det läget när det står <off> istället för <on> och fortfarande i masterläge. Men jag har tre lägen på ratten: <OFF> där blixten fungerar som vanligt, masterläge med <on>tänd i displayen och slavläge. Jag får inte in master med <off> tänd i displayen.

Verkar vara något som är kamera relaterat. Jag testade att ställa om det med blixten lös och det gick inte. När jag sätter den på kameran så kan jag ställa så den blir IR sändare bara. (har en mk3)

Ja så kan det kanske vara. Läste på Cyberphoto att blixten fr a är framtagen för mkIII men skall passs andra modeller. Var inne på scandinavianphoto i Sthlm där jag köpt den men dom visste inte. Nu har jag tagit kontakt med Canon support och dom skall höra av sig med ett mail. Jag sa dock inte att jag hade en 20D, trodde inte att det var viktigt.

ANNONS
Götaplatsens Foto