Gutta
Aktiv medlem
De mer seriösa och tekniska jämförelserna mellan kameror överlåter jag åt folk som har tid och kunskap. Jag bjuder bara på två bilder. Rent praktiskt alltså. Bilderna är jpeg men framkallade från raw. De är "optimerade" som jag ser det framför min skärm och på det sätt jag normalt framkallar mina bilder. I slutändan är det trots allt de bilderna man(jag) har i sitt arkiv. Jag reagerade på årets granbild, som blev den första (nåja nästan, ett par bilder på ungarna slant iväg först) mer seriösa bild med 5D2, hur tydligt granbarren syntes. Därför letade jag upp förra årets granbild och dessa två bilder bjuder jag på här.
Bild 1: 20D 35L@f11 iso 200 och stativ
Bild 2: 5D2 50L@f11 iso 200 och stativ.
Som sagt högst ovetenskapligt och under helt olika förhållanden osv. Men ett praktiskt exempel på vad det innebär (iallafall för mina bilder) bilderna att gå från en 20D till en 5D2...
Mvh
Jerka
PS Filmfunktionen är FANTASTISK. Har inga som helst problem med att det är manuell fokus...DS :-D
Bild 1: 20D 35L@f11 iso 200 och stativ
Bild 2: 5D2 50L@f11 iso 200 och stativ.
Som sagt högst ovetenskapligt och under helt olika förhållanden osv. Men ett praktiskt exempel på vad det innebär (iallafall för mina bilder) bilderna att gå från en 20D till en 5D2...
Mvh
Jerka
PS Filmfunktionen är FANTASTISK. Har inga som helst problem med att det är manuell fokus...DS :-D