Jag kan tipsa om att jag tyckte det blev bättre och lättare att framkalla C41 i Tetenals kit när jag körde på 30°C och längre tid. Det finns instruktioner för det i manualen till kittet.
Jag körde nyss 4 st 4x5tums 160NC i en Combi-plan dosa och resultatet är klart godkänt. Jag framkallar i köket och har ett vattenbad på ca 36°C i diskhon. Temperaturen på framkallaren var 30°C när den gick i och 30°C när den gick ut.
I en combi-plandosa är inte kontinuerlig agitation så lätt, jag körde på vanlig 10 sek per minut.
Det ska nämnas att jag inte fotograferar färgkritiska saker, typ reproduktioner av tavlor eller nåt, så det spelar ingen större roll om det är "fel" färger. Vill jag ha "rätt" färger så kör jag digitalt.