Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Framkallning av svartvit film i Malmö?

Produkter
(logga in för att koppla)

museo12

Aktiv medlem
Är det någon som känner till något filmframkallningslabb i Malmö, som framkallar svartvit film hos sig, som alltså inte skickar iväg filmen till annat labb!?!

Att framkalla svartvit film på labb kostar mycket och kvaliteten varierar. Det bästa är egentligen att framkalla själv.

När jag jobbade som porträttfotograf i Malmö så framkallade vi svartvitt hos Studio Engvall.

Vill man inte soppa själv tycker jag att det blir bra resultat med Kodak och Ilfords svartvita filmer för C-41 färgframkallare. Då kan man ju framkalla var som helst.

Sedan Monica Strandqvist - Proffslabbet slutat har Excellera tagit över hennes utrustning. Bildteknik anlitar Percy Engvall för sv/v arbete. Kostar runt en 50-lapp ex moms tror jag.

/Mikael

ANNONS
Götaplatsens Foto