Annons

Framkallning Linköping

Produkter
(logga in för att koppla)

jacobk

Avslutat medlemskap
Är det någon som vet nåt bra labb i Linköping att framkalla sina bilder på. Det är bröllopsbilder så det är viktigt att det är ett bra labb. Ett som framkallar på plats och inte skicka sina bilder.

/Jacob

Min erfarenhet är att det inte finns någon som gör riktigt bra kopior/framkallning i Lnkpg - tyvärr. Expert fromholtz har varit riktiga sopor då jag lämnat film till dem, men Rapps foto på Hospitaltorget är iaf. bättre, och brukar snällt göra om kopior om de gjort fel. Hos rapps har de iaf. bra maskiner men det verkar bero väldigt mycket på vem som gör kopiorna om det blir bra eller ej. Mitt råd är väl snarast att skicka bilder till någon mer proffsbetonad firma i tex Stockholm om det är viktiga bilder.

/Tomas

Instämmer helt med Tomas:
Bäst i Linköping enligt mina erfarenheter är Rapps Foto. Jag ber dem alltid framkalla och kopiera själva, vilket är lite dyrare än om de skickar. Säg åt dem att det är ett viktigt jobb. Se till att du har tid på dig, så att du kan be dem göra om de kopior du inte är nöjd med. Jag litar på deras Frontier-maskin, även för diaförstoringar, men sedan har man ju alltid den mänskliga faktorn.

/Pontus

Jag har varit nöjd med Rapps. Jag har haft kontakt med en yrkesfotograf i bröllopssvängen som anlitar dem. Han jobbar iofs digitalt, och jag vet inte om han anlitade dem på filmtiden. Rapps framkallar i butik om det inte är enveckasvarianten eller dia.

ANNONS
Götaplatsens Foto