Annons

Framtida D3x: 24 Mpixel

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag uppfattade ingen som arrogant. Men jag skulle förstås ha tänkt mig för och kollat först om det var en tråd startad under sony-forumet, vilket jag inte gjorde. Slarvigt av mig.

Sen såklart kan man ju också, som påpekas ovan, tänka sig en specifik Nikon-tråd om sonysensorn också.

karlstorck skrev:
Sen såklart kan man ju också, som påpekas ovan, tänka sig en specifik Nikon-tråd om sonysensorn också.

Korrekt. Dock verkar tråden lite splittrad nu och handlar mest om D3 mot slutet. Så jag fick nästan "rätt" i mitt uttalande.. hehe.

Och sen är det väl så att en del nikotinister anser att Nikons FF-sensor inte alls tillverkas av Sony och då skall det nog finnas en Nikon-tråd om Nikons 24Mp-sensor :)

När nu Sony på PMA (http://www.dpreview.com/news/0801/08013109sonypma.asp) faktiskt förevisar sitt flaggskepp i FF-format och 25 MP för lansering i slutet av detta år lär ju Nikon komma med sin D3X i år också. Jag har själv hört från en källa att den skall komma i sommar.

Det ser ut att bli ett mycket svettigt år för Canon i år med den konkurrens som nu kraftfullt kommer inte bara från Nikon utan också Sony, Pentax/Samsung och Olympus! Vi konsumenter är vinnarna!

ANNONS
Götaplatsens Foto