Annons

Friläggning av bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Betacam_SP

Aktiv medlem
Hej!

Finns det något riktigt bra/SNABBARBETAT program för friläggning av bilder? (om man undantar Photoshop)

Jag fotograferar bilder i ljustält, bakgrunden skall bli 100% vit.

Tackar för tips!

Idag har jag övergått till att göra friläggningar i PS själv men använde tidigare ett smidigt litet program som om jag inte misstar mig hette Mask Pro från onOne.

Kan vara värt att prova?

Att bakgrunden är vit betyder inte att bilden är frilagd. Om du menar att bilden ska ha en transparent bakgrund (så att man kan montera bilden på en annan bakgrund) så finns det inte så många bra alternativ till PS. Det har kommit och gått många plug-in's till PS som har varit skapliga, bland annat en från Dainippon Screen som var ganska bra, men även den försvann från marknaden.

Jag har nog frilagt miljoner bilder i mina dagar och använt allt från ritstift till lagermask.

Nuförtiden skickar jag alla friläggningar till en firma i Thailand, de är fruktanvärt skickliga och det kostar ca 25 kr bilden oavsett svårighetsgrad (cyklar undantaget, det kostar lite mer).

Kan bara hålla med Mats! Gäller det en mängd bilder så kan det vara en bra idé och skicka iväg bilderna. Tidsbesparande och du har bilderna morgonen efter.

iBoat skrev:
Att bakgrunden är vit betyder inte att bilden är frilagd. Om du menar att bilden ska ha en transparent bakgrund (så att man kan montera bilden på en annan bakgrund) så finns det inte så många bra alternativ till PS. Det har kommit och gått många plug-in's till PS som har varit skapliga, bland annat en från Dainippon Screen som var ganska bra, men även den försvann från marknaden.

Jag har nog frilagt miljoner bilder i mina dagar och använt allt från ritstift till lagermask.

Nuförtiden skickar jag alla friläggningar till en firma i Thailand, de är fruktanvärt skickliga och det kostar ca 25 kr bilden oavsett svårighetsgrad (cyklar undantaget, det kostar lite mer).

Har du nån länk till firman? Låter superintressant tycker jag.

ANNONS
Götaplatsens Foto