Annons

Friläggning

Produkter
(logga in för att koppla)

john23

Aktiv medlem
Hej skulle behöva hjälp,har frilagt detta i bilden med hjälp av banor (enligt artikel i en tidning) när jag prövar att kopiera det jag har klippt ut och klistrar in det i en annan bild blir det bara konturen??

Vad gör jag för fel? Går det att spara "urklippet" som psd?

John

Bilagor

• Test3.JPG
    Test3.JPG
    14.8 KB · Visningar: 776
John,
Det är varmt hos mig och jag kanske missuppfattar vad du menar helt, men...

"Banorna" är något du skapar för att sen göra en markering av - (eller bestryka med en pensel, eller annat).
Att kopiera själva banan till en annan bild blir mest bara misslyckat.

Prova att skapa en bana i form av en cirkel på vilken bild som helst.
Sen går du till fliken banor/paths (fliken finns i samma verktygsfält som du hittar lager/layers).
Väl i fliken trycker du på tredje symbolen från vänster - ladda bana som markering/load path as selection.
Kopiera med Ctrl+C och klistra in med Ctrl+V på en annan bild och du kommer förstå hur det fungerar (hoppas jag)

:)

När du gjort alla banorna klara, klicka i botten av banor-paletten och omvandla dem till en markering istället. Det är den tredje symbolen från vänster. Med denna markering kan du a) spara den i paletten Kanaler/Channels b) bara dra din nya markering till nästa bild eller kanske frilägga den. Lycka till!

Jag har gjort detta med att trycka på "läs in bana som markering" kopiera och klistra in men det blir bara konturerna!

John

John,
Testa igen genom att bara göra en enkel trehörning eller något sånt på vilken bild som helst (enligt metoden jag skrev).
Fungerar inte det är det tyvärr bortom MIN horisont.
Fungerar det kommer du säkert på vilket steg du kanske missat i artikeln?

:)

Hej testade igen med en enkel figur trehörning, blir bara konturen när jag klistrar in i en annan bild.

John

Prövade "kopiera sammanslagna" då fungerade det.

Jag har tagit ut en bild som blev OK, dock så finns det kvar av bakgrunden mellan armarna (personen har handen i fickan den delen mellan bål-arm syns bakgrunden. Hur tar man bort den? vad trycker man på efter man har gjort en bana över den? Den banan skall man inte behålla eller ? Förut ville man behålla det man har frilagt, nu skall det bort?

John

ANNONS
Götaplatsens Foto