Jepp v41 är det jag hört om S3.
Canon 20D har ju riktigt bra prestanda till ett pris runt 15.000, Fuji S3 lär hammna runt det dubbla och är endast 6 megapixel ( förutom 12 megapixelmodet ).
Skillnaden på S2 och S3 är ju bara nya sensorn som är bättre på att känna igen hög- och lågdagrar. S2 har lite svårt för att klara situationer med blandat ljus ( enligt mig ). I studio är S2 hur bra som helst, men vid utomhusfotografering börjar jag se mig runt efter andra alternativ. Fuji S2 funkar som sagt bra om det är strålande sol och man har vinden i ryggen.
Plåtade en hel del med Canon D10 förr och den tycker jag var bättre än S2 vid utomhus fotografering. D20 verkar ju vara nästan i samma klass som Mark II.
Det finns igentligen bara två skäl att uppgradera från S2 till S3. Bättre sensor samt man slipper CR123 batterinerna till den interna blixten, i övrigt är de rätt lika.
Man kanske annars ska vänta till Nikon D2x kommer, men det är ett tag dit och den kommer hammna mellan 40.000 till 47.000 ser det ut som.
Så det står väl mellan S3, Canon D20 eller D2x. Har funderar på en Canon Mark II men Canon D20 verkar ju ha nästintill samma prestanda för en bråkdel av priset.