Annons

fuji s5000 som första kamera??

Produkter
(logga in för att koppla)

erikeriksson

Ny medlem
Sitter å ska köpa digitalkamera å när en säljare menade att denna var bra... är det en bra kamera eller finns det andra för samma pengar (5000kr) som är bättre??

mjaa... de e ju billigt om man kollar så men 5000 som jag skrev e ink. batteri laddare å minne 128. kollade på den näst billigaste på pricerunner å då låg de på samma pris...

ingen som har mer info eller erfarenhet om kameran jag är ny på detta å behöver lite hjälp igång...

Jag får imorrn, då kan jag svara på frågor! Annars rekommenderar jag dpreview.com eller steves-digicams.com .Där finns info och recensioner.
//Erik Å

Hej

Jag har en s5000. Köpte den förra veckan.

Jag är nöjd med den än så länge. Är ju ingen höjdare på fotografering, men det är nog en bra kamera att lära sig på. Den har ju många inställningsmöjligheter.

Visst hade jag hellre velat ha en 300D el dyl. Men så kostar dom ju det dubbla.

Det enda jag inte gillar är att när man kollar i den optiska sökaren eller vad det kallas (den som finns på analoga kameror), så är bilden digital. Lite ovant. Men börjar vänja mig vid det.

Tycker att den framförallt känns som en riktig systemkamera. Zoomen är ju underbar!

Du kan ju söka på lite testbilder på nätet.

En likvärdig kamera är Minolta Z1, 3.2MP, 10x-optisk zoom, liknande pris (lite billigare).
Jämför man dessa kameror så är Z1:an lite plastigare. Men säkert en bra kamera annars.

MVH
Christian

ChrilleG skrev:
Det enda jag inte gillar är att när man kollar i den optiska sökaren eller vad det kallas (den som finns på analoga kameror), så är bilden digital. Lite ovant. Men börjar vänja mig vid det.

Det kallas elektronisk sökare..brukar förkortas EVF (elektronic view finder).

I övrigt så ger Olympus C-750 klart bättre bildkvalitet men är mer utformad som en fickkamera.

http://www.cyberphoto.se/olympus/c750.php

ANNONS
Götaplatsens Foto