Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Fujifilm= nikonfattning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Taka

Aktiv medlem
Har jag fattat det fel eller stämmer detta?

Jag kan alltså köra mina nikongluggar på ett fujifilm hus?!?!?! :D

Jo visst har jag två, men jag tänkte mer när min D50 dör om några år!

Dessutom har jag mer och mer fastnat för att fota människor och porträtt, och Fujifilm skall ju vara grymma på hudtoner om jag har fattat det rätt =)

Taka skrev:
Jo visst har jag två, men jag tänkte mer när min D50 dör om några år!
Ut och fota med dig istället, pojk! :-D

Jo, Fujifilm verkar göra intressanta kameror. Det de är kända för är väl främst högre dynamiskt omfång, vilket ju kan vara trevligt. Det är ju digitalkamerans akilleshäl annars. Brusmässigt är ju digitalaren i princip ifatt filmen redan, bara att bruset inte är lika "vackert" som filmkorn.

Jag är ute och fotar ;P

Eller ja, oftare inomhus och fotar folk! Funderar på att försöka mig på att bygga någon form av hemmastudio, en enkel sådan! =)

Man kan ju undra ungefär hur mycket F5pro kommer att kosta, jag menar en sensor på 6mp är väl knappast i topp i dagens mptrend.

Nästa fråga: Fungerar de med Nikons blixtar också?

Får lite känslan av att det är en D200 med mindre pixlar.

Taka skrev:
Nästa fråga: Fungerar de med Nikons blixtar också?

Får lite känslan av att det är en D200 med mindre pixlar.
Antagligen en D200 med vettigare signalHantering.
Kul att Fuji förhoppningsvis gör det som Nikon borde har gjort.

Inget jag lider av med 3 bps istället för 5. Tar aldrig serier på det sättet. Fan vad man blir sugen nu! =D

Njaaaa.

Taka skrev:
Jahapp... så dyr var den. Dyrare än D200. Trist, annars hade det ju varit ett alternativ!
Produsentens riktpris är ofta lite i överkant av reell pris när den kommer i salg.
Jag tror det hamnar tämligen nära D200. Men man måsste nog vänta till jan/feb för den kann leveras här.
Lokala Fuji-studion har en i beställning för 1:a leverans. Spännande!

OOOOO, jag önskar mej en med EOS-fattning :))

ANNONS