Annons

Funkar Nikkor AF 70-300 mm på en D90?

Produkter
(logga in för att koppla)

H.Berglund

Aktiv medlem
Jag har kollat runt lite efter ett 70-300mm till min D90. Jag hittade ett Nikon AF Nikkor 70-300 mm f/4-5.6G till överkomligt pris. Nu till min fråga, kommer autofokusen att fungera tillsammans med detta objektiv eller måste jag ha ett AF-S? Eller kan kan huset köra autofokusen på ett AF-Objektiv?

Jag har kollat runt lite efter ett 70-300mm till min D90. Jag hittade ett Nikon AF Nikkor 70-300 mm f/4-5.6G till överkomligt pris. Nu till min fråga, kommer autofokusen att fungera tillsammans med detta objektiv eller måste jag ha ett AF-S? Eller kan kan huset köra autofokusen på ett AF-Objektiv?

D90 har egen motor, alltså funkar såväl AF som AF-S

Prisskillnaden mellan 70-300 AF och AF-S beror på att AF-S är bättre på exakt alla sätt. Framför allt har det VR, bildstabilisering.

Men visst, AF funkar bra på en D90, tillsammans med alla andra objektiv från Nikon som är nyare än 30 år.

Jag hittade ett Nikon AF Nikkor 70-300 mm f/4-5.6G till överkomligt pris.

Kolla plånboken igen. Har du råd att gå upp ett snäpp från det objektivet, så gör det. Jag tror att 55-200 VR är avsevärt mer för pengarna, t.ex. Eller 55-300 om du behöver räckvidden.

Jag har en sån 70-300 som jag använder, men gärna inte över 200mm utan att blända ned 2 steg. Och då är det utomhus i hyggligt ljus som gäller.

I all välmening.

Per.

Jag har ett Nikkor 70-300mm f/4-5.6D ED AF som jag knappt använt alls. Tänkte byta in det på Scandinavian Photo i Mölndal inom kort, men du kanske vill bjuda över vad dom ger mig i inbyte?

/Mvh Henrik (Göteborg)

ANNONS
Götaplatsens Foto