Annons

Funktionalitet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomasz

Aktiv medlem
Jag har visserligen inte försökt ladda upp något här på länge, men jag känner ändå igen mig ganska bra. Och jag minns nu min förvirring från senast.
inget gick dock fel och klickar man runt tillräckligt länge så hittar man platsen där man kan ladda upp sin bild. Men det är tusan inte logiskt tycker jag, jämfört med majoriteten av dagens platser där man kan ladda upp innehåll.

Nå, nå. Nästa klagomål: Jag kommenterade en bild men inget hände, trodde jag. Kommentaren kom dit, men eftersom jag trott att inget hänt så klickade jag på knappen en gång till -och samma kommentar blev postad igen. Det kanske fotografen i fråga blir glad för men i mina ögon är detta dålig design/programmering.

Jag undrar om inte FS skulle vinna på att outsourca logiken, designen och tekniken och bara ägna sig åt innehåll.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag har visserligen inte försökt ladda upp något här på länge, men jag känner ändå igen mig ganska bra. Och jag minns nu min förvirring från senast.
inget gick dock fel och klickar man runt tillräckligt länge så hittar man platsen där man kan ladda upp sin bild. Men det är tusan inte logiskt tycker jag, jämfört med majoriteten av dagens platser där man kan ladda upp innehåll.
Tanken är att man skall hitta ikonen uppe till höger som antyder "uppladdning" som leder till https://www.fotosidan.se/member/photos/. Väl där har vi signalfärg på uppladdningsknapparna för att man skall hitta dem snabbt.

Nå, nå. Nästa klagomål: Jag kommenterade en bild men inget hände, trodde jag. Kommentaren kom dit, men eftersom jag trott att inget hänt så klickade jag på knappen en gång till -och samma kommentar blev postad igen. Det kanske fotografen i fråga blir glad för men i mina ögon är detta dålig design/programmering.
Vilken sida är det på? Så skall vi se om vi behöver justera nåt för att förtydliga.

Jag undrar om inte FS skulle vinna på att outsourca logiken, designen och tekniken och bara ägna sig åt innehåll.
Kanske, kanske inte. :) Vi har kört det hela i ett antal år och tänker nog fortsätta med det. Visst finns det ett arv av att sajten lanserades 2001. Den ser inte ut som sajter som är ett par år gamla. Men det är både plus och minus. :)
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Tack för feedback! Kikat och funderat.

Kommentarsfältet ligger direkt under bilden för att man skall se bilden samtidigt som man kommenterar. Sen är det lite otydligt att kommentaren sparas och läggs i botten. Sorteringen med senast underst är medvetet för att få bra kronologisk läsning, men vi skulle kunna addera en "infobox" i samband med att man sparas om säger "din kommentar är sparad".

Sen borde vi justera så att när man svarar på en kommentar så skall de ske direkt i anslutning till kommentaren. Inte att man hamnar upp under bilden. Det är ologiskt och klumpigt.

Vi skall försöka fixa det där inom kort.
 

janc

Aktiv medlem
Tanken är att man skall hitta ikonen uppe till höger som antyder "uppladdning" som leder till…..
Noterar något märkligt med den ikonen… När jag använder Safari på iPad försvinner just den ikonen när jag går från liggande till stående läge.
 

niniz

Aktiv medlem
Även på flera ställen syns inte kommentarer visat på textinlägg förren när man klickar upp och läser. Alltså står o men är tex 4 som skrivit.
Även på förstasidan ex reportage är det så
 
ANNONS