Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gör en "matrix"

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Gör en "matrix"

ollecarlsson skrev:
Du måste ju ha 100 kameror för att göra detta. Bara för att man kan fota hur mycket som helst så måste ju bilden tas direkt för att det skall bli äkta 3d...(däremot har jag funderat på likande grejer genom att skjuta en filmkamera på räls fort som faaaaaan och spela upp det långsammare...bara för att personen i fråga hinner röra sig så tror jag inte den sköna effekten försvinner...snarare tvärt om, dramatiken ökar...om jag inte minns fel så rör sig Neo när han blir beskjuten på taket i slutet av rullen?

I alla matrix bullet-time effekter så rör personerna sig lite. Och när de började med matrix hade de funderingar på att göra bullet-timen på det sättet som du beskriver. Men de kom fram till att det var mer eller mindre omöjligt att behålla skärpa och inte få motion-blur. Så det blev istället massor med kameror bredvid varandra.

ANNONS
Götaplatsens Foto