Annons

Gamleby 2006-Vem sökte

Produkter
(logga in för att koppla)

sattanius

Aktiv medlem
vad ska man göra.. det finns bara lägenheter kvar på Åbyhöjden..

Är det förressten någon som vet hur det ser ut innuti en 1:a med kokvrå? kanske nån t.om har insider-bilder?? Jag undrar om man får plats med sängen i Klädkammaren =). Om den är inredd eller inte. Svårt att avgöra på en planlösning.
 

bams

Medlem
vad jag hörde var alla ganska crappy när folk flyttade in, men när jag varit i dom lägenheterna senare så har alla fått till dom ganska mysigt faktiskt. det sämsta är väl att det i gamlebymått mätt är ganska långt från skolan. tar 15 min att gå ungefär.

tror inte de är inredda, det är ju vanliga lägenheter och då brukar man väl inte få med något? det är nog bara ytan du hyr.
 

sattanius

Aktiv medlem
Det jag menade med inredd var om det fanns fasta hyllplan eller garderober i klädkammaren. Om den är helt tom ville jag ju försöka ha sängen inne i klädkammaren för att få bort den. Men det är svårt att avgöra om den får plats. Vet nån kanske?

Själva lägenheten är såklart omöblerad. Vet du om det är trägolv på Åbyhöjden?
 

strindberg

Aktiv medlem
känns som du fått liv i tråden ijjen Silversaga.

Grattis ;D

jag skall bara tipsa dig om att det finns ett liv utanför fotosidans forum.

Men det kanske du visste
.

.fast det är bra att påminna sig själv ibland.

HOHOHO.

jag är själv ganska addict.

det är min kopp av té.

är det ingen som vill bo i ngn slags indiankoja med mig :p
 
Ola, spana in din gästis.

Oh, vilket påhopp. Att jag inte skulle ha något liv?
*skakar på huvudet och förnekar*

Neee, nu låter jag denna tråd självdö.

Hej svejs :p
 

starnut

Aktiv medlem
Tusan, blev 8e reserv :/ är väl inte konstnärlig nog helt enkelt :) eller så var det för att jag uttryckte att jag inte har några planer på att läsa på konstfack eller högskolan i Göteborg, det var tydligen deras mål. Men men, får se vad som händer nästa år, fast då är jag förmodligen redan världskänd fotograf med alla de stora jobben! ;) Hoppas ni får det gött som kommit in iaf...
 

starnut

Aktiv medlem
hm nej kanske inte, men jag sa som det är, jag ser mig inte som någon konstär utan som bildskapare och fotograf, jag vill skildra det jag ser och inte nödvändigtvis ha djupa undermeningar i alla bilder jag gör. Målet med utbildningen för min del var att få tid på mig att skapa ett mer personligt bildspråk än det jag har idag. Dom frågade mig flera gånger varför jag istället inte sökt reklam och industri eller biskops för dom trodde det skulle passa bättre, men målet var för mig som sagt inte att skapa komersiella bilder utan att skapa ett bättre och personligare bildsråk, det var därför jag sökte GF.

Personligen förstår jag inte deras vilja att läsa vidare på en högskola i flera år efter deras utbildning. Vad skulle det ge mig mer än studieskulder? Vi pratade på intervjun om hur det gick för folk som gått på Gamleby, jo många sökte ju sig vidare till högre utbildning såsom Högskolan i Göteborg eller kanske konstfack. Ja och hur går det för dom sen då frågade jag? jaa antingen så blir dom arbetslösa eller så blir dom brevbärare sa dom och skrattade. Nej tack, jag tror jag väljer en annan väg i livet! :)
 

OldSchool

Aktiv medlem
man behöver inte bli brevbärare ;)

det finns en hel del som lever på sitt konstnärskap, kanske inte så många i Sverige dock, men vem säger man måste stanna där.

sen kan man ju även jobba kommersiellt med foto även om man gått konstfack eller liknande, mina 5cent.
 
KY9

Andreas Blomlöf
Andreas Lyckhammar
Anna Rangstig
Björn Dahlgren
Christian Gustavsson
Daniel Samuelsson
Eric Davidsson
Erik Betshammar
Jacob Svensson
Jessica Silversaga
Johan Strindberg
Malin Nilsson
Matilda Rahm
Nina Ahtola
Ola Axman
paul Widegren
Paulina persson
Per Almén
Sarah Bolmsten
Torkel Engström
Åsa Svennerstedt
 

lumor

Medlem
säg hej till anna rangstig, erik betshammar, malin nilsson och paul widegren från mig. gamla klasskompisar från gotland. :)
 
Var fan ska man bo?

Shit, de verkar inte vara det lättaste att hitta ett schysst "centralt" och billigt boende i Gamleby nu alltså... Finns inga treor eller fyror som håller på att bli kollektiv eler någon som vet nåt om nån etta?
 
ANNONS