Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gammal Nikon Coolpix 880

Produkter
(logga in för att koppla)

sebbfolk

Aktiv medlem
Min kära gamla trotjänare Nikon Coolpix 880 har gett upp. Jag är bara lite nyfiken om vad felet kan vara. Det började med att bilder kunde vara väldigt överexponerade. Nästa fototillfälle var allt som vanlligt igen. Sedan återkom felet. Och så en dag var det svart. Ingen bild syns på displayen och kameran hittar inte fokus nånstans. Bilderna på minneskortet blir helt svarta.

Nån som vet vad det är som gått sönder?

Svårt att säga sådär, men det är ju något från det att ljuset kommer in genom objektivet till dess att det ska konverteras till digital data. Det kan vara allt ifrån att någon komponent gått sönder eller en lödning som släppt.
Du kan ju testa att bruka lite våld :), men annars skulle jag nog föreslå att kolla efter en ny kamera. Det är nog inte värt att skicka denna för felsökning ens.

ANNONS