Annons

Gammal version av Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

Anna-C

Aktiv medlem
Har precis börjat fota med min nya systemkamera. Har än inte redigerat några bilder. Min sambo har en gammal versin av Photoshop i sin dator. Den heter Photoshop 7.0. Hur gammal är den? Även datorn har sina år på nacken... Är det lönt att använda det programmet?

Japp

Har precis börjat fota med min nya systemkamera. Har än inte redigerat några bilder. Min sambo har en gammal versin av Photoshop i sin dator. Den heter Photoshop 7.0. Hur gammal är den? Även datorn har sina år på nacken... Är det lönt att använda det programmet?

Det går mycket bra. Du kan göra i stort sett allt som man kan göra med nyare versioner. Tar väl x antal år (med daglig träning) att bara lära sig möjliga funktioner i 7.0 så det är bara att sätta igång.

Visst! Kör på, bara.

Visst har det hänt litet sedan dess ( se http://en.wikipedia.org/wiki/Adobe_Photoshop#Release_history ), men alla basala funktioner fanns då också. Det mesta som hänt verkar vara för att underlätta användningen.

Per.

ANNONS
Götaplatsens Foto