Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

gråfilter

Produkter
(logga in för att koppla)
Posta då inte länkar till ställen där man måste vara medlem för att länken ska fungera - rött kort Robin.

Jo - jag såg att Du hade Photomatix Pro. Kul program, men löser inte problemet för Dig. ND - men det är lite trixigt att få till det i början.

Kolla in Cokin

men.....får kolla vidare på det med ND-filter. det jag tänkte på när det gäller tonade filter var att man får se till att ha horisonten typ i mitten av alla bilder då, eftersom toningen låg där, o inte längre ner eller längre upp.

nelirotger skrev:
men.....får kolla vidare på det med ND-filter. det jag tänkte på när det gäller tonade filter var att man får se till att ha horisonten typ i mitten av alla bilder då, eftersom toningen låg där, o inte längre ner eller längre upp.

fast det är väl då man skall ha det där fyrkantiga filtret

Alldeles rätt tänkt. Cokins filterhållare - skjuta filtret lite uppåt/nedåt - snurra lite på det, så att skogen inte kommer med - klick - klart.

ANNONS
Götaplatsens Foto