Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Gråtona vissa delar av en bild i photoshop?
- Trådstartare bjogum
- Start datum
WaterMelonMan
Aktiv medlem
jag har gjort följande vid ett par tillfällen, men det kräver att bakgrunden är ganska homogen från början:
1. Välj Select -> color range (eller likande, kommer inte ihåg exakt). Klicka på ett område och ändra toleransen tills ungefär all bakgrund är med.
2. Skapa ett nytt lager av typen Hue / Saturation (Layer -> New Adjustment Layer -> Hue/Saturation...). Drag ner mättnaden till nästan noll (oftast är det snyggast om det finns lite, lite färg kvar i bekgrunden).
Klart.
Edit: stavfle
1. Välj Select -> color range (eller likande, kommer inte ihåg exakt). Klicka på ett område och ändra toleransen tills ungefär all bakgrund är med.
2. Skapa ett nytt lager av typen Hue / Saturation (Layer -> New Adjustment Layer -> Hue/Saturation...). Drag ner mättnaden till nästan noll (oftast är det snyggast om det finns lite, lite färg kvar i bekgrunden).
Klart.
Edit: stavfle
Senast ändrad:
spegla
Aktiv medlem
Jag skulle nog först se till att det finns två lager - ett lager där bilden är i färg & ett lager där bilden är sv/v/gråton.
Sen så skulle jag sudda på den sv/v bilden(övre lagret) där jag vill att färg ska kom fram från den andra bilden som ligger under (undre lagret).
Men jag vet inte alls om jag har förstått din fråga rätt, men annars så funkar alltid det här bra till.. nåt
aja
Sen så skulle jag sudda på den sv/v bilden(övre lagret) där jag vill att färg ska kom fram från den andra bilden som ligger under (undre lagret).
Men jag vet inte alls om jag har förstått din fråga rätt, men annars så funkar alltid det här bra till.. nåt