Annons

Gråtoning bild, hur?

Produkter
(logga in för att koppla)
Där är en till.

(hitta inte om jag kunde få in det i samma inlägg)

Bilagor

• 1111.jpg
    1111.jpg
    26.3 KB · Visningar: 437
Troligen har han bl.a. dämpat färgmättnaden i bilden. Men det är säkert mer trick han har gjort med ljuset i bilden. Men i huvudsak så kan du använda dig av Nyans/Mättnad-verktyget och dra ner mättnad-reglaget en aning...

Guran99 skrev:
Troligen har han bl.a. dämpat färgmättnaden i bilden. Men det är säkert mer trick han har gjort med ljuset i bilden. Men i huvudsak så kan du använda dig av Nyans/Mättnad-verktyget och dra ner mättnad-reglaget en aning...

okej, ska testa lite då.

Du kanske även kan prova att göra en s/v variant i eget lager och sedan med blandningslägen och opacitet blanda den med färgbilden. Du kan ju även prova att måla masker för bara låta delar av exempelvis s/v lagret lysa igenom. m.m. o.s.v.

PetFish skrev:
Du kanske även kan prova att göra en s/v variant i eget lager och sedan med blandningslägen och opacitet blanda den med färgbilden. Du kan ju även prova att måla masker för bara låta delar av exempelvis s/v lagret lysa igenom. m.m. o.s.v.

Nu är jag inte speciellt bra i photoshop. Men ska försöka.

Jag tycker du ska prova antingen fotofilter i PS med en gråbrun ton eller ett enfärgat lager med sådan färg ovanpå bildlagret. Experimentera sedan med intensitet och andra inställningar i fotofiltret, opaciteten i lagret och blandningsläget.
Genom att använda ett enfärgat lager med mycket låg opacitet i blandningsläge Normal kan man enkelt låta en bild få en viss färgton över sig. Någon maskning behövs egentligen inte, men visst kan man experimentera med det också.

Mvh.
Lasse C

ANNONS
Götaplatsens Foto