Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Green Clean - sensorrengöring - erfarenheter?

Produkter
(logga in för att koppla)

fredrikb81

Aktiv medlem
Såg detta företag på Fotomässan. De hade ett slags liten dammsugare baserat på en vanlig "sprayburk" som verkade ganska effektiv. Tillsammans med ett par spatlar kanske ett bra sätt att enkelt göra ren sensorn?

http://www.greenclean.se

Nån som har erfarenheter?

När jag för många år sedan tänkte köpa den i en butik så sa säljaren att jag inte borde göra det "för den är dyr och fungerar skitdåligt". Case closed. :)

Använder visble dust, fungerar med vätska och spatlar alldeles utomordentligt bra.
Kör igenom husen en gång i månaden eller tätare vid behov.
Skinande rent varje gång.

Tittade också på Green Clean och tyckte att det såg ut att vara ett bra system, men sen såg jag vad det kostade...
Slängde in kameran på Check and Clean hos Canon i stället och efter det så har jag en prickigare sensor än någonsin :-(

Jag köpte ett paket med Visible Dust swabs en gång tidigare men lyckades så klart att dra ut nån olja eller vad det var på sensorn.
Höll på länge innan det blev rent och hela paketet med swabs samt en antal renrumstopz som vi har på jobbet gick åt.

ANNONS
Götaplatsens Foto