Annons

Gula lappen borta i USA?

Produkter
(logga in för att koppla)

runohm

Aktiv medlem
Hej.
Jag fick nyligen höra att den Nordamerikanska marknaden numera har tagit bort den sk "gula lappen" och istället enbart registrerar serienumret vid Nikon USA.

Är det någon annan som uppmärksammat detta eller är det enbart en felaktig information?

Hej.
Jag fick nyligen höra att den Nordamerikanska marknaden numera har tagit bort den sk "gula lappen" och istället enbart registrerar serienumret vid Nikon USA.

Är det någon annan som uppmärksammat detta eller är det enbart en felaktig information?

Det har väl alltid varit så att de prylar som säljs FÖR den amerikanska marknaden har "gula" med, medan de som är parallellimporterade inte har det.

KIkar man på B&H så talar de ju om vilka som är "USA" (Med gul lapp) och vilka som är "Imported" (Där skall du inte förvänta dig någon gul lapp)

Jo, men det jag menade var att de nyligen skulle ha slutat helt med gulalappen och istället enbart registrerar serienummret i deras databas.
Är det gråimport om det tex står "US" före serienumret? exvis "US111111" ? Har för mig att de inte har US före serienumret alls då?
Eller har jag fått det om bakfoten?

Tack ändå för svaret:) Tråden kändes lite övergiven ett tag:)

Vad är egentligen den "gula lappen" till för?

Jag har aldrig behövt visa upp den när jag haft min utrustning inlämnad. Däremot har dom gärna viljat se kvittot men "gula lappen" verkar ingen fråga efter mer än när man ska sälja något begagnat.

Vad är egentligen den "gula lappen" till för?

Jag har aldrig behövt visa upp den när jag haft min utrustning inlämnad. Däremot har dom gärna viljat se kvittot men "gula lappen" verkar ingen fråga efter mer än när man ska sälja något begagnat.

Håller fullständigt med dig om det. Möjligen att det kan ha betydelse i USA, men inte i Sverige.

Men anledningen till min fråga var bara om det stämde att de tagit bort den:)

Men har jag förstått det rätt att en icke gray market glugg från USA har "US" i början av serienumret?

ANNONS
Götaplatsens Foto