Annons

Höga stabila fotostativ?

Produkter
(logga in för att koppla)

at1981

Aktiv medlem
Hejsan!

Finns det höga men samtidigt stabila fotostativ?
Då kameran hamnar så högt upp så skall man kunna hänga fast Camrangern på stativet så sladden räcker mellan kameran och Camrangern!

Exponeringen sköts med hjälp av appen och så har man live view på kameran aktivt! :).

---
Jag tänker mig en höjd på 10 - 20m ovanför marken till exempel! :).

---
Ja, det finns ju drönare med kamerafunktion också men jag känner att jag har en kamera och behöver inte två stycken! Då kom jag att tänka på detta som ett alternativ! :).

Tack på förhand för er hjälp! MVH at1981 !!

Vad är stabil?

Jag har ett Manfrotto 269HDBU http://www.cyberphoto.se/info.php?article=682408
Det funkar med D800 men blåser det mycket bör du nog staga med vajer men å andra sidan gillar inte flygprylar vind heller:)

Så din fråga blir lite som "Hur långt är ett snöre?" Det beror på vad du fotar och hur mycket vind det ska tåla. För vanliga mäklarbilder duger 269HDBU utmärkt.

PS 20 meter är j-ligt högt och de mastdimensioner du då måste ha är inte släpbara utan stagvajer, kolla in stora elledningar som sitter typ 10-20 meter upp.

Mastfoto!

Hejsan!

Jag kollade lite på nätet och fann det begrepp jag sökte efter, nämligen mastfoto! :).

Men kruxet är bara det att jag inte har hittat någon återförsäljare av detta och sedan är det ju bra om man kan fälla ihop masten så den är portabel när man måste förflytta den ofta! :).

MVH at1981 !!

Ps. Känner ni till om det finns drönare som klarar av att hantera vikten av en D810? Ds.

Senast ändrad:
Kanske en sådan här fotomast 32 m

Annars finns det fotomaster som man hänger på dragkulan så här.

Har sett att det ska finnas en svensk tillverkare också, men hittade inte den nu.

ANNONS
Götaplatsens Foto