Annons

Handla från warehouseexpress

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag hade tänkt köpa ett objektiv, möjligen från Warehouse Express.

Ni som har handlat där och varit nöjda, vad har ni använt för betalningssätt?

Det känns ju rätt farligt att betala först. Men jag antar att alla som handlat där har gjort det?

Jag vill ju helst få faktura så jag kan betala när jag hämtar ut paketet som man kan göra när man handlar på CyberPhoto. Men det är väl inte möjligt när man handlar från andra länder?

Det kommer bli ca 3000kr billigare att handla på WE istället för CP. Det kanske är värt 3k extra och vara säker på att affären går riktigt till.

Har även sett denna annonsen: http://www.blocket.se/vi/17175271.htm?ca=20_s&last=1

Men jag tycker det verkar misstänkt billigt för ett helt nytt objektiv!
 
Senast ändrad:
När jag köpte min D300 + lite annat hos Robert White så betalade jag över 17 lax i förskott, visst var man nervös men det gick utmärkt, snabbt oxå 48 timmar till dörren.
 
Jag kom på att det bästa vore nog att handla från USA typ Adorama. För då riskerar man inte lika mycket pengar. Det kommer bli ca 9000 som de ska ha. Visst är det mycket också men det blir ändå stor skillnad. Jag antar att man slipper betala tull & moms om man inte får varan man beställt.
 
Vill dela med mina erfarenheter av att handla på warehouseexpress.com

Positivt
+låga priser (i mitt fall 3000kr billigare)
+bra email support
+europeisk garanti
+förskottbetalning funkar bra (kontonummer får man skickat via email)

Negativ
-bara två betalningssätt (kort och förskottbetalning)
-lång leveranstid (parcelforce/gls/shenker är inte de snabbaste)
-man måste be de att skicka trackingnummer

Övrigt
Det går inte att betala med e-kort. Om du har "tur" (som jag) så skickar du pengar innan en långhelg och då väntar du extra för att pengarna finns på deras konto på slutet av nästa vecka... Sedan kommer paketet att "övernatta" en helg i danmark för att 3 dagar senare komma fram till Halland.

För mig har dock priset övervägt leveranstiden och krångel med betalning. Jag måste faktiskt säga att jag är nöjd med WE hittills.
 
När man handlar inom EU gäller alltid minst två års "reklamationsrätt", vilket i praktiken är detsamma som det vi kallar garanti -- dvs säljaren är ansvarig för att kostnadsfritt rätta till eventuella fabrikationsfel.
 
Jag har beställt från WHE två gånger, första gången kom det ett mail som sa att kortet var fel helt enkelt.

Nu, andra gången, har jag fått två mail, ett i fredags och ett idag med samma text:

"I am writing with regards to the above order. Unfortunately we have not been able to obtain authorisation on your card today and this has led to a delay in processing your order. We will continue to try to obtain authorisation, and dispatch the goods to you as soon as we can."


Någon som fått samma meddelande, vad innebär detta? Kommer det ta svin lång tid eller kan jag göra något?

Tack
 
Jag har beställt från WHE två gånger, första gången kom det ett mail som sa att kortet var fel helt enkelt.

Nu, andra gången, har jag fått två mail, ett i fredags och ett idag med samma text:

"I am writing with regards to the above order. Unfortunately we have not been able to obtain authorisation on your card today and this has led to a delay in processing your order. We will continue to try to obtain authorisation, and dispatch the goods to you as soon as we can."


Någon som fått samma meddelande, vad innebär detta? Kommer det ta svin lång tid eller kan jag göra något?

Tack

Jag fick exakt samma mail idag. Jag hoppas verkligen detta inte tar lång tid då jag skulle vilja få grejerna så snabbt som möjligt !
 
Jag fick exakt samma mail idag. Jag hoppas verkligen detta inte tar lång tid då jag skulle vilja få grejerna så snabbt som möjligt !

Jo precis.
Ringde upp och frågade och dem sade att det inte skulle vara någon fara utan att det kan ta en dag extra eller två tills dem får behörighet till kontot eller hur jag ska översätta det. Vi får väl se hur det går.
 
Cashback-check

Ni som beställt canon-prylar under deras kampanjer. Jag antar att ni har fått pengarna på en check? Hur gjorde ni med den?
Var nämligen inne på banken idag och skulle lösa in checken varpå kassörskan avrådde mig(?) då det skulle kosta 500:-!!!
Checken var på 65€ så det kändes inte som någon vidare idé...

Detta var på föreningssparbanken. Är det någon som har erfarenhet av andra banker när det gäller checkar?

Rådet jag fick var att kontakta Canon och be dem göra en IBAN-överföring direkt till mitt konto. Något som jag tänker göra också men tänkte det kunde vara kul att höra vad ni andra har för erfarenheter.
 
Ni som beställt canon-prylar under deras kampanjer. Jag antar att ni har fått pengarna på en check? Hur gjorde ni med den?
Var nämligen inne på banken idag och skulle lösa in checken varpå kassörskan avrådde mig(?) då det skulle kosta 500:-!!!
Checken var på 65€ så det kändes inte som någon vidare idé...

Detta var på föreningssparbanken. Är det någon som har erfarenhet av andra banker när det gäller checkar?

Rådet jag fick var att kontakta Canon och be dem göra en IBAN-överföring direkt till mitt konto. Något som jag tänker göra också men tänkte det kunde vara kul att höra vad ni andra har för erfarenheter.

Jag löste nyligen in en check från USA på Nordea, kostade 140 kr. Tar dcok ett tag att få pengarna då det skall kollas upp med täckning osv. (tog c.a. 14 dagar)
 
Min Historia

Beställde lite prylar från WHE på lördagen (6 september) med förväntan att paketet skulle skickas på tisdagen men efter lite problem med att de inte kunde verifiera min adress så dröjde detta ut på tiden.
Efter att jag skickat in en skärmdump på mitt kontoutdrag på tisdagen så hoppades jag allt skulle ordna sig, men NEJ !
På onsdag (igår) kom ett mail med mera problem där dett står att "We have attempted to process your order but unfortunately the transaction has been declined, blablabla". Jag loggade då in på min internetbank och kollade om jag kunda hitta något som kunde strula till det.
Efter en stund hittade jag då en slags gräns som kallades för "Limit för verifierade inköp per dag" som var 300 € (2850 kronor). Höjde då gränsen och bad WHE att försöka göra transaktionen igen och det fungerade, så nu är summan reserverad på mitt konto och ordern skickas antagligen imorgon.
 
Jag loggade då in på min internetbank och kollade om jag kunda hitta något som kunde strula till det.
Efter en stund hittade jag då en slags gräns som kallades för "Limit för verifierade inköp per dag" som var 300 € (2850 kronor). Höjde då gränsen och bad WHE att försöka göra transaktionen igen och det fungerade, så nu är summan reserverad på mitt konto och ordern skickas antagligen imorgon.

Vad har du för bank? Så man inte råkar ut för samma problem, tänkte jag.
 
Vad har du för bank? Så man inte råkar ut för samma problem, tänkte jag.

Observera att jag bor i Finland. Jag har Andelsbanken, har ingen aning om den banken finns i Sverige. Men ja tror de flesta banker eller kort har en sån funktion.

Gränsen är ju sen personlig, jag hade lagt den på 300 € då ja skaffade Visa Electron.
 
Har beställt D700 + 14-24 idag för 33400:- på mitt visa så får vi se om jag får nått mejl om att de inte kan verifiera mitt visa hehe. Det e ju kopplat till verified by Visa så det borde ju gå bra....
 
ANNONS