Annons

Hantera bilister

Produkter
(logga in för att koppla)

Christer2

Aktiv medlem
Jag har hört att det finns ett kinesiskt ordspråk, när det gäller barn och hur länge föräldrar oroar sig:

"Nio månader av glädje - och 99 år av oro."
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Vi blev nästan prejade av vägen en gång av en galen bilförare med en motorcykel på släp.. Han såg att jag tog en bild på vad som jag tyckte var en fin röd motorcykel. Han försökte få oss att stanna, försökte preja oss av motorvägen men tillslut lyckades vi ta en avfart som han missade. Helt otroligt alltså, den där motorcykeln måste varit stulen eller nåt.. :confused:

Men det är tidens tecken, folk verkligen söker konflikter hela tiden och är fruktansvärt ilskna för jämnan.. Fattar inte varför? Livet blir väl för fan inget roligt om man hela tiden antar att man kommer bli kränkt, lurad eller attackared och lever efter devisen "anfall är bästa försvar"?
 

PMD

Aktiv medlem
Strunta i alla förslag om att be om ursäkt om någon klagar. Om någon artigt och snällt ber om att du ska radera en bild så kan du överväga att göra det. Om någon skriker och gormar och kräver att du ska radera en bild så ignorerar du lämpligen denne, men den insisterar på att du ska radera bilden kan du föreslå att skrikhalsen ringer polisen.

Ju fler fotografer som ber om ursäkt för att de fotograferar på offentlig plats desto större är risken att det breder ut sig att den som blir fotograferad har rätt att avgöra om bilden får finnas eller inte. Så kan vi inte ha det.
 
ANNONS