pete_samsonite
Avslutat medlemskap
vad har ni för åsikter om dom här kamerorna gemfört med 400d? skulle vilja veta om kvaliten på bilderna blir bättre med dom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Robin Gyllander skrev:
Vad är felet på kvalitén hos 400d?
Det bästa att göra innan man uppgraderar är att kolla på kameran man har och man tar sig en tankeställare. Han kanske kommer på att 400D ger bra bilder.AFJ skrev:
Johan har väl inte sagt att det är något fel? Frågan var om kvalitén blir bättre.
Robin Gyllander skrev:
Han kanske kommer på att 400D ger bra bilder.
Rätt brännviddsfaktor? På vad sätt är den "rätt"?dudek53 skrev:
rätt brännviddsfaktor i förhållande till kamera och objektiv.
pete_samsonite skrev:
min tanke var att byta mig upp till en större och lite tåligare kamera och med mer funktioner. vet att bilden är relativt bra i 400d tycker bara den känns lite för plastig. vill ah en rubust kamera när jag e ute o plåtar i naturen. frågan är hur bilden är i dom med tanke på att dom är lite äldre.
De stora fördelarna med ett byte är nog att du får en kamera med fantastiskt ljus och trevlig sökare, blixtsnabb och säker autofokus -- och snabb seriebildstagning. Tre saker som du har stor nytta av om du plåtar vilda djur och fåglar.pete_samsonite skrev:
vad har ni för åsikter om dom här kamerorna gemfört med 400d? skulle vilja veta om kvaliten på bilderna blir bättre med dom.
Får man inte av 1ds.ErlandH skrev:
snabb seriebildstagning.
Det har du rätt i. Tack för att du rättade mitt misstag!Robin Gyllander skrev:
Får man inte av 1ds.
dudek53 skrev:
fullframe och croppat är två olika världar.
Gillar man små snabba kameror så kan crop vara ett alternativ. Vill man ha handhavande, lite tyngre känsla och fetare bildfiler helt enkelt kan ju fullframe vara det man söker.
Bildmässigt är det dem små skillnaderna som kommer styra. Vill man ha t ex sitt 70-200 f2,8
och få det snygga släppet utan kompromisser så går det inte att köra med en 400D helt enkelt.
Det kan vara små skillnader för vissa men för andra gör det hela skillnaden.
Frågan är dock om 1ds är den optimala kameran. Den har rätt mkt negativt med sig som dåligt buffert och kass skärm.
dudek53 skrev:
En vän till mig plåtar med en 5d och en 1d mark 3.
Han anser att bilderna blir bättre med 5d.
Nonsens. Förklara gärna.dudek53 skrev:
mindre skakningsoskärpa