Eeros
Aktiv medlem
Jag har beställt mängder med bilder från Crimson, dock har det blivit mindre på senare tid då jag inte alltid har varit helt nöjd med resultatet. Dock är de billiga och ibland så framkallar jag hos dem. Som nyligen då jag skickade en hel drös med svartvita 10x15 bröllopsbilder till framkallning.
När jag fick hem bilderna så hade samtliga en kraftig blåstick (se bifogad bild). No problem, tänkte jag, då Crimson har tidigare alltid varit beredda att ta tillbaka misslyckade framkallningar och då framkallat om dessa. Döm om min förvåning när jag fick följande svar när jag ville returnera bilderna:
"Det går inte att återlämna bilder som är beställda på webben, eftersom det är från egna personliga original och går inte att säljas vidare till någon annan. Därför är det viktigt att kontrollera alla inställningar innan beställningen bekräftas. Vårt system är fullständigt automatiserat och bilderna exponeras omedelbart efter det att beställningen är bekräftad.
MVH
Eva Dahlgren"
I januari 2008 lät det så här:
"Om du sänder tillbaka bilderna som du är missnöjd med så kan vi prova att köra ut dom en gång till.
Mvh Nilla"
Är det fler som har upplevt ändrade tongångar från sagda butik? Har det skett ett ägarbyte nyligen eller skiljer svaret beroende på personen man pratar med? Eller kan det vara så enkelt som att de fått så mycket reklamationer att de märkt att de ekonomiskt inte klarar av att korrigera reklamationerna?
När jag fick hem bilderna så hade samtliga en kraftig blåstick (se bifogad bild). No problem, tänkte jag, då Crimson har tidigare alltid varit beredda att ta tillbaka misslyckade framkallningar och då framkallat om dessa. Döm om min förvåning när jag fick följande svar när jag ville returnera bilderna:
"Det går inte att återlämna bilder som är beställda på webben, eftersom det är från egna personliga original och går inte att säljas vidare till någon annan. Därför är det viktigt att kontrollera alla inställningar innan beställningen bekräftas. Vårt system är fullständigt automatiserat och bilderna exponeras omedelbart efter det att beställningen är bekräftad.
MVH
Eva Dahlgren"
I januari 2008 lät det så här:
"Om du sänder tillbaka bilderna som du är missnöjd med så kan vi prova att köra ut dom en gång till.
Mvh Nilla"
Är det fler som har upplevt ändrade tongångar från sagda butik? Har det skett ett ägarbyte nyligen eller skiljer svaret beroende på personen man pratar med? Eller kan det vara så enkelt som att de fått så mycket reklamationer att de märkt att de ekonomiskt inte klarar av att korrigera reklamationerna?






