Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Har köpt en 350d

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej Felix och grattis till en investering du inte kommer att ångra! Jag köpte min 350D för snart ett år sedan, och vi blev goda vänner direkt kan jag upplysa.

Det har skrivits mycket om det medföljande 18-55 mm kitobjektivet, och förvisso lämnar det mycket i övrigt att önska när förhållandena inte är optimala. Men i mitt tycke duger det gott till att börja med, speciellt nu när sommaren kommer och det inte råder någon brist på ljus. Investera i nya objektiv först när du verkligen vet vad du behöver.

Ut och plåta. Lycka till!

Jo jag har hört att det inte är nå bra men jag har även sett (ur mina ögon) mycket fina bilder taget med detta objektiv. Ska invenstera i makro sedan, får se vad och när det blir. Jaja det ska bli kula att prova lite digital system med :D
//Felix

.. och jag har haft min i precis 2 år. En mycket bra kamera och som peter säger, kitobjektivet är bra att börja med. Om inte annat för att sen uppskatta bättre och mer specialicerade objektiv.

Passa på och läs lite artiklar här om grundläggande info om fotografering med manuella inställningar, om du inte redan kan det på dina fem fingrar. Det kommer du ha stor nytta av när du ivrigt börjar fota sen.

Jo då jag har läst alla artiklar här på FS till punkt och pricka (Jag skrev nämligen en uppsats) om just detta på tekniken i skolan :p

Synd att det är röd dag på torsdag annars hade jag fått den då :p
Nu får ja vänta till fredag eller ännu värre måndag 8|

ANNONS
Götaplatsens Foto