Annons

Har köpt en Metz 44 AF - 4i N till min Nikon D50

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej,

Har köpt en Metz 44 AF - 4i N till min Nikon D50. Den fungerar jättebra när jag kör "manuell low", Men när jag köra blixten på ttl läge så blir bilderna sjukt mörka eller nästan svarta.. vet ej vad detta beror på. Och jag TROR jag följt instruktionerna rätt, Men kan ju missförstått.. så vet ni vad felet är kan ni väl ta det steg för steg för en grönjöling som mig.

Tack på förhand kära vänner!

ola

Hej,

Du kanske redan har löst detta..?
Jag kör precis denna blixt med en D70 och det fungerar väldigt bra. Jag vet inte exakt skillnaden mellan D50 och D70 men de torde väl vara rätt lika. Vad kör du för läge på kameran främst? P/A/S..? Är alla bilder mörka eller bara i vissa situationer?

//JJ

Precis som du säger blir bilderna mörka när jag kör i TTL. Har du svaret på detta? Vilket av lägena kör du det i? Tycker det borde funkar i alla. Men jag kanske har fel i det?

Tack på förhand :)

(väntat länge på svar)

ola

Hallå där,

blixten brukar jag ställa in på TTL och sedan kör jag ofta kameran i läge P (program).

Blir bilderna mörka även när du provar mellan de olika automatiklägena (Program/Aperture/Shutter) på kameran?

Kan det vara någon inställning i kamerans custom läge som ändrats så att slutartiden för synk blir fel..?

//JJ

Hej igen,

Som du säger så blir alla mina bilder svarta i TTL läget. Och man märker att styrkan på blixten inte är den samma som när jag kör den i "manuell low". I det läget blir bilderna väldigt bra. Men nu vill jag att den ska fungera till TTL också eftersom det säger att den ska göra det.

har nollställt å allt, det är inga inställningar på blixten som behövs göras?

Mvh
ola

Är det inte 54 AF 1 Digital som funkar ihop med Nikon digital? Annars blir det väl som med SB-24 tex, alla funktioner stöds inte. Jag håller på att köpa D70 s och har fått info att min sb-24 inte funkar. Skitkul... Rätta mig gärna om jag har fel.

ANNONS
Götaplatsens Foto