Zappzys
Avslutat medlemskap
Har nyligen köpt mig min första systemkamera (Nikon D50). Vid köpet fick jag med objektivet Nikkor 18-55mm3.5-5.6G ED. Men är inte alls nöjd med detta. Det funkar helbra när jag ska ta porträtt bilder & någorlunda när jag ska ta bilder på lite närmare håll, men vill kunna ta kort även på längre håll (zooma mera), då jag skulle vilja kunna ta kort på fåglar, landskap & även i sådana situationer när jag inte kan komma så nära det jag vill fota. Jag skulle även kunna vilja komma ännu närmare det jag villa fota (macro), nu kan jag va som närmast lite mer än en decimeter. Tycker även att färgåtergivningen är dålig, fast iof så kör jag bara med automatiska inställningar då jag inte lärt mig de manuella än *svårt*.
När jag även va ute häromdan & skulle fota (soligt väder) så blidde bilderna superdåliga, det starka ljuset förstörde allt
Antingen va det jag som gjorde fel eller har det med objektivet & göra?
Så skulle vilja ha lite förslag på vad jag ska införskaffa mig allteftersom. Och snälla, ge då en lite mera (precisa) förslag, då jag inte kan ngt om detta *än* & går jag & frågar i fotoaffären så står jag bara som en frågetecken & vet varken in eller ut ;o) Kanske det är så att va nybörjare
Tack på förhand
När jag även va ute häromdan & skulle fota (soligt väder) så blidde bilderna superdåliga, det starka ljuset förstörde allt
Så skulle vilja ha lite förslag på vad jag ska införskaffa mig allteftersom. Och snälla, ge då en lite mera (precisa) förslag, då jag inte kan ngt om detta *än* & går jag & frågar i fotoaffären så står jag bara som en frågetecken & vet varken in eller ut ;o) Kanske det är så att va nybörjare
Tack på förhand