Annons

Hela kameranväskan med utrustning STULEN ikväll!

Produkter
(logga in för att koppla)

popboydeluxe

Aktiv medlem
min kamera stals från min bil när den stod på regeringsgatan ikväll
jag skulle på bio med några kompisar innan jobbet och lämnade väskan i bilen
bilen VAR LÅST, det vet jag till 100%
när jag kommer tillbaka är bilen olåst och väskan är borta
dom var SÅ SNÅLA och GIRIGA att dom t o m tog ett nummer av IVAN jag hade liggandes i baksätet!

Håll utkik på Blocket efter en Nikon D70 med följande tillbehör: Nikon SB-800, Nikon 50mm/1.8, Nikon 18-70/3.5-5.6 AF-S, Sigma 70-200/2.8 och minneskort.

Serienummer på kameran är 4034411

Kameraväskan är en ryggsäck, svart, Lowepro!
Computrekker

Tråkigt att något sådant har hänt dig. Är det inte lite naivt att tro att sådan dyr utrustning skulle vara ifred?

Hälsningar

Robert

R.Hammar skrev:
Tråkigt att något sådant har hänt dig. Är det inte lite naivt att tro att sådan dyr utrustning skulle vara ifred?

Hälsningar

Robert

Kan ju hända vem som h och överallt,, typ.

Tänk så ofta man lämnar prylarna hemma.. inbrott sker ju inte så sällan..

Försäkring,, jaja men vem litar blint på att man får deeet man meeenar sig ha rätt till.

Beklagar verkligen Pavel. Oerhört tråkigt. Vilket slag i ansiktet...

Hoppas att det löser sig på ett bra sätt!

Mvh Niclas,

Av det var riktigt trist . .
Var uppe nån tråd för någon vecka sen om exakt samma sak . .
Helt enkelt fel ställe att lämna kameraväskan på .
Aja beklagar ännu en gång ..

Tråkigt är det !

Hoppas du har en allrisk försäkring som täcker förlusten.

Själv har jag råkat ut för inbrott i min bil två gånger den senaste tiden, det syns inget av inbrotten, dvs bilen är låst och ingen åverkan syns, men jag har blivit av med CD-skivor + solglasögon !

Det känns väldigt olustigt, men som tur är har jag min bil altid låst med rattkrycka, annars har den nog varit borta.

Vissa bolag kan också vara kinkiga med hur det stals, hade du uppsikt över bilen, kan det påvisas brytmärken, etc.

fy fan vad trist!!!

Själv har jag haft inbrott i bilen 7 gånger på ett år, så jag lämnar aldrig någonsinn någonting mer värdefullt än en dajm i bilen. Men min bil är särdeles enkel att göra inbrott i...på förarsidan låser man upp den med vad som helst som passar in i springan i låset.

Tråkigt och alldeles för vanligt!

Blev bestulen på min Contax G2-utrustning för ett och ett halvt år sedan. Även i mitt fall från bilen.

Berättade detta för personalen på Schönherrs foto i Sthlm. De sa att de inte speciellt ofta får besök av personer som försöker sälja stulen utrustning (även om det tydligen ibland kommer in folk som vill sälja nya och dyra prylar för en spottstyver). Det mesta går enligt dem till utlandet.

Fick inte en spänn från Trygg Hansa eftersom det var "stölbegärligt gods" som förvarats på ett osäkert ställe. Skall tilläggas att jag inte hade någon form av "allrisk-" eller "drulletillägg" i min hemförsäkring.

Ring till Folksam och kolla. Policyn varierar nog en hel del mellan bolagan.

/F

Tyvärr kan man nog bli blåst helt och hållet om man är oförsiktig och lämnar stöldbegärliga saker t.ex i en bil, oavsett om den är låst eller ej. Jag gjorde själv misstaget vid mitten av 1970-talet att lämna min Canon Ftb med ett par extra objektiv och annan utrustning i en låst bil i Köpenhamn under en natt. Den blev stulen tillsammans med de skivor och kläder vi köpt som också låg där. Sidobakrutan var snyggt uttryckt med en mejsel och stod nedanför, inte en skråma på bilen. Det var bara att trycka dit rutan och köra hem sur och förbannad. Hemförsäkringen gällde inte då eftersom det var utomlands och de sa att jag ändå inte skulle få ut något då jag varit oförsiktig. Detta var ca 1975 och bolaget var också Folksam. Mest förbannad och ledsen var jag för att de även tagit med sig mina filmer från en konsert med Carlos Santana. Vi satt bra till långt fram och ljuset på scenen var perfekt för frihandstagning utan blixt och utan pressning av filmen. Där försvann många bra bilder för mig. Sedan dess lämnar jag ingenting av värde i en bil.

popboydeluxe skrev:
någon som vet hur mycket Folksams Hemförsäkring täcker? dock upp till 30 000 kronor vet jag i alla fall!
Om utrustningen är privatägd och alltså inte ligger i företag har jag för mig att summan faktiskt är uppåt 70.000:-, men jag kan minnas fel. Men har du den inte i företag?

Kruxet med försäkringsbolag är väl att de i princip alltid ifrågasätter förvaring mm. Varför lämnade du den där? Varför har du en sån o.s.v? Var med om de underligaste frågor då en surfingbräda, fiskespön mm stals ur ett förråd i torpet. Varför fanns det där? Lås och sånt ifrågasattes bara hälften mot vad prylarna gjorde på platsen.. Fick inte ut för allt bl.a för att det var "felförvarat."

Tråkigt!
Jag fick min Fuji S3 stulen på en presskonferens i sommras. Det satt en Nikon 35-70 på.
Förutom polisanmälan och anmälan till Fuji service anmälde jag stölden till Nikon på nedanstående nummer.
Nikon stulet
594 109 17 Patrik

Hoppas du får tillbaka dina grejor.
Hälsn.
Gomer

Kommer ni ihåg den gamla kampanjen "Töm bilen själv".
Det är väl en klen tröst till de personer som redan blivit av med sina grejer, lämna aldrig saker synliga i bilen, måste grejerna vara kvar i bilen så flytta dom till skuffen.
Det som inte syns finns inte. En tjuv gör sig inte besväret att bryta upp en bil för att kolla OM det finns något värdefullt att ta.

För Jävligt!!!!
Ok, tror du har stora chanser med försäkringsbolaget att få ut på försäkringen......kanske du inte skall säga att du var på bio...utan istället säga att du lämnat bilen en väldigt kort, kort stund för ett ärende bara???

lycka till
Björn

Ha inte för stora förhoppningar

Jag hoppas jag har fel men jag tror inte du får ut nånting på försäkringen. Stöldbegärligt gods i en bil tror jag inte dom ersätter.

Jag var i.a.f. tvungen att teckna en specialförsäkring på Folksam för att en stöld ur bilen skulle gälla.

/Göran

ANNONS
Götaplatsens Foto