Maxell
Aktiv medlem
Synd att det är för långt dit. Bilden av ett brinnande Bollnäs kanske skulle passa till den dystopi som jag ska försöka illustrera.jkene skrev:
Någon kanske ska följa Per-Erik och plåta honom när han eldar upp halva Bollnäs!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Synd att det är för långt dit. Bilden av ett brinnande Bollnäs kanske skulle passa till den dystopi som jag ska försöka illustrera.jkene skrev:
Någon kanske ska följa Per-Erik och plåta honom när han eldar upp halva Bollnäs!
Maxell skrev:
Synd att det är för långt dit. Bilden av ett brinnande Bollnäs kanske skulle passa till den dystopi som jag ska försöka illustrera.
AnWi skrev:
Om man råkar ha en bild som upplevs stämma in på beskrivningen får man väl använda den.
Helgläxan handlar ju om tolkning snarare än om ett rent fotouppdrag.
Jag rättar mig naturligtvis efter spelreglerna, vad är det som gäller?
/AnWi
Maxell skrev:
Synd att det är för långt dit. Bilden av ett brinnande Bollnäs kanske skulle passa till den dystopi som jag ska försöka illustrera.
Söderlund skrev:
Min bild illustrerar livet i dess allra sköraste form.
Trygghet, värme och kärlek är nått man känner när man tittar på bilden.
Samtidigt så förmedlas en viss typ skör trygghet - går nåt snett kan det vara slut.
--------------------------------------
Ja du Elisabeth, hoppas att det inte blir allt för svårt.
Lycka till...
jkene skrev:
Fotouppdrag - inga arkivbilder. Sorry.
P-E Claesson skrev:
Om hon håller koll när jag eldar halva Bollnäs så har hon ju åtminstone värmen med.....
AnWi skrev:
hittade jag den bild som jag hade "på näthinnan" sedan tidigare.
Analys till Per-Erik Claesson
Skymningen sakta sig sänker,
sjön ligger stilla och blänker.
Brasan till kokkaffet skänker
ro, där jag sitter och tänker.
/AnWi
Niels Jörgensen skrev:
Jag ska vara tyst, men jag tror jag vet precis vilken bild du har tittat på.
P-E Claesson skrev:
Om hon håller koll när jag eldar halva Bollnäs så har hon ju åtminstone värmen med.....
Haha, jag fick också en gammal goding från fotosidan på närhinnan av den beskrivningen. Det ska bli verkligt intressant att se om jag har rätt.Niels Jörgensen skrev:
Jag ska vara tyst, men jag tror jag vet precis vilken bild du har tittat på.
Maxell skrev:
Haha, jag fick också en gammal goding från fotosidan på närhinnan av den beskrivningen. Det ska bli verkligt intressant att se om jag har rätt.
Maxell skrev:
Jag tycker det är lite taskigt att Kenneth inte får chansen att göra en egen bild.
Jag föreslår därför att du väljer en av beskrivningarna och gör en egen tolkning.
mannbro skrev:
Bilden jag fastnat för, som jag nu ska beskriva för Maxell (och er andra) utmålar en dystopi. Det vilar en tung domedagskänsla över den ödsliga och ödesmättade bilden. Trots att bilden inte på något sätt innehåller futuristiska element infinner sig känslan av en framtid där människan försatt sig själva på listan över utrotningshotade arter. Samtidigt väcks någonstans en strimma hopp. Än har inte domen fallit.