Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Help!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Cairnstones

Ny medlem
Jag har hållt på med foton länge , men med lånade kameror , nu har jag köpt en begagnad CANON EOS 350 D och med följde ett objektiv som heter EF-S 18-55 11USM , jag har köpt ett till nämligen ett EFS 55-250 f/4-5,6 IS .

Det råkade sig att det objektivet som följde med kameran trillade i golvet och verkar vara helt kaputt ..har blivit snett ...suck ..

Min fråga är : Ska jag köpa ett nytt ? Kan man laga detta ? Eller behöver jag inte det ? Eller förslag på något liknande , jag menar när man bara ska ta ögonblicksfoton tex. ?

Vore jätte tacksam för svar från er som vet bäst !

Ingen jättekatastrof om du behöver köka nytt. Är många som vill bli av med det objektivet och du behöver inte betala många hundralappar för ett begagnat.

TACK för svar , men jag skulle nog gärna vilja ha ett objektiv som man kan ta närbilder med också , har du något förslag eller rent av ngt till salu ?

Hmm, generellt skulle jag då säga Sigma. De brukar ha bra på närgränser på sina objektiv men någon annan kanske har ett mer konkret förslag.

ANNONS
Götaplatsens Foto