Annons

Helt novis med ett större projekt!

Produkter
(logga in för att koppla)

Beardan

Ny medlem
Hej!

Jag ska påbörja ett projekt som jag aldrig har ens varit i närheten av att röra tidigare!

Jag ska åt mitt jobb, filma kortare sekvenser på produkter, deras användningsområde och lite tips och trix hur man använder dom på absolut bästa sätt.

Mitt upplägg är:

1. Hälsa välkommen, presentation av dagens video
2. Visa enheterna som ska fixas
3. Visa produkterna som ska användas samt redskapen
4. Sammanfattning av stegen
5. Gör steg 1
6. Gör steg 2
7. Gör steg 3
8. Visar färdig produkt
9. Avslut

Så är mitt upplägg på själva videon. Jag kommer att vara ensam i rutan, har ca 15kvm yta som jag har att röra mig på. Svårt att säga såhär innan hur kameravinklarna kommer att vara. Det är något jag kommer att få testa mig fram samt med ljus.

Det jag behöver hjälp med är generell input.

Vad ska jag tänka på när jag rör mig och pratar på "scen"? Hur får jag det att bli intressant genom kroppsspråk och ska jag betona vissa meningar tydligare? Har försökt att tänka lite på det nu när jag ser på tv, och det är väldigt tydligt på nyheterna med betoning tex.
Sen är det väl olika från person till person i tv rutan, Per Moberg och Ernst är ju lite speciella med kroppspråk och så.

Sen behöver jag också hjälp med att hitta en billig filmkamera med stativ. Det behöver inte vara 4K upplösning, utan 720p fungerar utmärkt.

Behöver även hjälp med ett bra idiotsäkert redigeringsprogram, haha!

Jag kommer att filma så att punkterna 1-4 sitter ihop. Sen blir det övergångar till dom andra punkterna. Kommer att ha en liten musiksnutt i filmsekvenserna då jag visar hur man gör. Och att kameran rör sig från vänster till höger "flygande"... Svårt att förklara men ni kanske förstår.

Filmerna kommer inte att överstiga 5minuter så som jag har planerat det nu. Jag vill ha dom kort och intressant. Sen vet man inte när man väl står där, eventuellt att dom kanske blir runt 5minuter.

Det vart rätt mycket ordbajs nu, men jag är otroligt tacksam för svar och fråga om det är något!

Tack för mig, hej!
 
ANNONS