Annons

Hjälmkamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

JohanStahlberg

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag har en fråga!

Jag har letat mycket efter en kamera som du kan fästa på skidan/hjälmen eller vad du nu vill på åkaren. Jag har sett en del sådana bilder i Amerikanska Powder, bla på omslaget i förra årets Photo issue. Någon vet vad man kan köpa sådana? Någon som har erfarenhet av dessa, Okej kvalitet mm?

// Johan Ståhlberg

Du tror inte att de bilderna var tagna med riktiga kameror fastsatta på hjälmen då? (typ tvåkomponents fastlimmad stativgänga på hjälmen och fjärrutlösning)

om man tar en liten aps-c kamera med en fast vidvinkel så blir det relativt smidigt.. iaf om man jämför med gamla tiders video hjälmkameror! (som tex den glen plake hade i blizzard of aaahhs)

Testa att köpa en 350d å skruva på din egen hjälm å kör med fjärrutlösare i handen =)

Ngt som nog vore riktigt coolt vore att fästa den på någon form av stativ upphöjt ur en ryggsäck så att huvud och axlar kan komma med i bilden..

laan skrev:
Ngt som nog vore riktigt coolt vore att fästa den på någon form av stativ upphöjt ur en ryggsäck så att huvud och axlar kan komma med i bilden..

Vilket stativ sedan får plockas ur ryggraden på den stackars skidåkaren som missade en flipp med en decimeter...

Huga. Inget för skrajsna.

Per.

ANNONS
Götaplatsens Foto