Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp att välja

Produkter
(logga in för att koppla)

Highway

Medlem
Tjena!

Jag skulle behöva lite hjälp att välja kamera,, jag har varit inne på en Fuji Finepix S602 men idag såg jag att Cyberphoto sålde ett antal demo Minolta Dimage 7 så just nu står det mellan dessa två..

Jag fotar mest skidåkning och mountainbike så jag vill ju helst ha en "snabb" kamera, Fuji kameran kan man ju ta sekvenser om 5 bilder/sekunden och så snabb verkar ju inte Minoltan vara...

Har ni några råd?

Mvh
Magnus

Ärligt talat så vet jag inte om någon av kamerorna lämpar sig för snabb action. En beg Canon D30 är kanske något att fundera på.

Problemet är att ha snabb AF och så liten shutter-lagg som möjligt när man fotograferar sport och action. Dom flesta digitalkameror har alldeles för dålig AF och lång shutter-lagg. För att få en kamera som fungerar måste man tyvärr lägga upp lite pengar eller "go analog". Dessutom är det inte alltid man kan följa ett objekt med bibehållen fokus (AI-SERVO) på digitalkameror.

ANNONS
Götaplatsens Foto