Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Hjälp!! Cameraraw 4.2 till CS3

Produkter
(logga in för att koppla)

glassica

Medlem
Nu blir jag snart tokig.... skulle uppgradera Camera Raw till 4.2 från Adobes hemsida. Har gjort precis som det står att man skall göra. Bort med den gamla och in med den nya i plug-ins - filterformat. MEN det funkar inte... när jag öppnar Bridge och högerklickar på en bild, "öppna i Camera Raw" så kommer lik förbannat Camera Raw 4.0....
Vad har jag gjort för galet?????
Vore tacksam för hjälp!!!
/// Jessica

glassica skrev:
Nu blir jag snart tokig.... skulle uppgradera Camera Raw till 4.2 från Adobes hemsida. Har gjort precis som det står att man skall göra. Bort med den gamla och in med den nya i plug-ins - filterformat. MEN det funkar inte... när jag öppnar Bridge och högerklickar på en bild, "öppna i Camera Raw" så kommer lik förbannat Camera Raw 4.0....
Vad har jag gjort för galet?????
Vore tacksam för hjälp!!!
/// Jessica
Jag vet inte varför du tog bort den gamla först? Jag gjorde uppdatering, ca. 104 MB, för en stund sedan, både CS3, Bridge och Camera Raw direkt utan problem! Funkade utomförträffligt!

Du har lagt uppdateringen i fel katalog, den skall ligga i en gemensam katalog för Bridge och Photoshop, som heter något i stil med "program\gemensamma filer\adobe\..."

/Daniel

dano skrev:
Du har lagt uppdateringen i fel katalog, den skall ligga i en gemensam katalog för Bridge och Photoshop, som heter något i stil med "program\gemensamma filer\adobe\..."

/Daniel

Ok... men var hittar jag den... Har kollat runt i adobe mappen men hittar ingen som heter nåt med gemensam!

// Jessica

Re: Re: Hjälp!! Cameraraw 4.2 till CS3

vaktmästaren skrev:
Jag vet inte varför du tog bort den gamla först? Jag gjorde uppdatering, ca. 104 MB, för en stund sedan, både CS3, Bridge och Camera Raw direkt utan problem! Funkade utomförträffligt!

Jag laddade bara hem zipfilen med Camera Raw 4.2, och på adobes hemsida så stod det att man skulle ta bort den gamla innan jag flyttade över den nya.... men nåt måste gått snett, men jag kan inte komma på vad...
/// Jessica

Fel plats

Hej,

Det står ingenstans att gemensam mapp är i adobe mappen.
Den ligger i:
C:\Program Files\Common Files\Adobe\Plug-Ins\CS3\File Formats

Eller om du kör svenskt operativ:
C:\Program\Delade Filer\Adobe\Plug-Ins\CS3\File Formats

Allt enligt adobe manualen ;)

Enligt manualen måste du också packa upp zip filen så den heter .8bi på slutet

Re: Re: Re: Hjälp!! Cameraraw 4.2 till CS3

glassica skrev:
Jag laddade bara hem zipfilen med Camera Raw 4.2, och på adobes hemsida så stod det att man skulle ta bort den gamla innan jag flyttade över den nya.... men nåt måste gått snett, men jag kan inte komma på vad...
/// Jessica
På denna blogg http://blogs.adobe.com/jnack/2007/11/updates_posted.html
fick jag tips om uppdateringen. Via denna blogg får man ofta reda på "hemligheter" från Adobe innan de blir "officiella". Typ.

Re: Fel plats

PeterSfa skrev:
Hej,

Det står ingenstans att gemensam mapp är i adobe mappen.
Den ligger i:
C:\Program Files\Common Files\Adobe\Plug-Ins\CS3\File Formats

Eller om du kör svenskt operativ:
C:\Program\Delade Filer\Adobe\Plug-Ins\CS3\File Formats

Allt enligt adobe manualen ;)

Enligt manualen måste du också packa upp zip filen så den heter .8bi på slutet

TACK!!!!!!! Nu funkar det!!!!!! Hmm... jag kanske skulle läsa mer i manualen... ;0) Självklart hade jag packat upp den men stoppat in den i fel mapp. Puttade in den där du beskrev och voila... där satt den... =0)
Tack än en gång!!!!
/// Jessica

ANNONS
Götaplatsens Foto