Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Hjälp i LowePro-djungeln

Produkter
(logga in för att koppla)

OmniM

Aktiv medlem
Har letat på forumet inte funnit riktigt vad jag söker.

Jag har 2 digitala hus (D70+D200) och 4 objektiv, varav ett är 70-200/2.8 VR. Nu behöver jag en väska till detta för att ha när jag åker på uppdrag, vilket är minst 1 ggr i månaden.
Helst ska D200an med monterat batterigrepp och 70-200an få plats.
Har sen tidigare MiniTrekker för frititdskonkandet =) Har sneglat på Omniväskorna, men där blir det problem med batterigreppet.

Jag har inte riktigt möjligheten att åka iväg till en shop som har de flesta LowePro i lager för att klämma på dom.

Är det nån som kan ge mig nåra tips om vilken modell man ska ha. LowPros hemsida hjälper mig inte mycket tyvärr.

/Henkan

Hi folks

Har vi samma väska? Med min minitrekker är det absolut inget problem med min D2X.

Jag använder två olika Lowepro väskor. Har en uppsjö upp på vinden då behoven förändras genom tiden. Hur som helst så använder jag en MiniTrekker och den nya Slingshot 300. I bägge så är det inget problem med att få ner min D2X med monterad 70-200, Denna kombination är väl så lik din D200 med batterigrepp som man bara kan komma. Slingshoten använder jag nör jag vet att det måste gå snabbt, man bär den över ena axeln och svänger/snurrar fram den på magen när man måste komma åt andra prylar, funkar kanon men det blir lite snedtungt om man ska bära den under längre vandringspass. Fortfarande mycket bättre än en axelväska. MiniTrekkern är en tradiotionell ryggsäck som jag har använt hårt i ca 10 år. Ser fortfarande finfin ut. Underbar kvalitet

I bägge har jag som sagt D2X, 70-200, TC17, 12-24, 17-55, 10,5 fish, en Zeiss 50:a, SB-800 samt en massa tillbehör som minneskort, filter etc. Det ryms faktiskt ännu mer saker. Ibland packar jag även ner en 85mm f1,4 eller en 90mm macro beroende på uppdrag. Allt ryms lätt

På resa har jag dessutom klämmt ner en D100, alla laddarna, 18-200, både 85:an och 90:an samt lite till som biljetter, pass och kalsonger men då är Minitrekkern proppfull. Med Slingshoten som är lite lägre och smalare (men högre, inga som helst problem med höjden på D2X:en) får jag nog checka in några av objektiven.

Senast ändrad:
Jag kör med MiniTrekker AW.
Brukar ha D200 med batterigrepp samt monterad Sigma EX 70-200/2.8 + 2xTC i "mitten". Sedan pular jag ner en D50, 18-70DX och SB-800 i fodral. Extra batterier till blixten + ev. nåt extra objektiv.

I ytterfacket brukar det åka ner en termos och mackor.

Funkar för mig.

/Hasse

tack för alla svaren =)

Jo visst får den plats i Trekkern, det är inge problem, men jag gillar inte riktigt att ha en rygga med mig då jag e ute. Jag ska inte konka runt med väskan utan söker nått mer transportaktigt som just Omni-serien och Professional Compact... men det kanske inte finns helt enkelt. Framgår inte riktigt om det går att ha en DSLR med monterad 70-200. I OmniTrekker funkar det ju, men enligt måtten skulle den vara för smal för att kunna ha batterigreppet på istället.

... alla dessa väskor gör en snurrig ... =)

/Henkan

Det blev en Tamrac 5612, men den visade sig inte alls vara bra då dom verkar ha designat den utan att ta hänsyn till motljusskydden.

Ni som inte har rygga, vad har ni till era D200or med monterat batterigrepp??

Hej,
Jag har iof Canon 1DmkIIN men det är ju ungefär samma storlek och sen ett 100-400 som största obj. Jag köpte för ett tag sen en Lowepro Nova 4 AW och där får huset och tre obj. plats men det är precis. Det finns nova 5 också, som skulle kunna passa dig, där borde du få ner 2 hus plus objektiv.
/krister

Nä jag har inte det men längden i väskan räcker faktiskt till det, men då blir det lite pyssligt att få plats med 2 obj. till. Jag har ett 24-105 sitter på normalt och 17-40 + 100-400 stående bredvid. Men skulle jag vilja ha med mitt extrahus så då är det kört. Så jag får nog skaffa en Nowa 5 också. Men ditt objektiv är nog lite för långt för att sitta monterat på huset. Det skiljer ju 2 cm jämfört med mitt 100-400 så jag tror inte att det får plats.

ANNONS
Götaplatsens Foto