Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp: InDesign vill inte skapa en ny bok

Produkter
(logga in för att koppla)

gatosi

Aktiv medlem
Hej!

Jag har InDesign CS5.5 och använt den senast för ca 2 år sedan. Då funkade det utmärkt.

Nu ville jag ta fram en ny bok men det funkar inte. Jag öppnar programmet och väljer "Create new book". Sedan skapas det nån indb-fil, ser jag i Explorern men det dyker aldrig upp den där startsidan där man bestämmer storlek, sidantal och allt det där. Det gör det inte heller när jag dubbelklickar på filen i Explorern. Då öppnas visserligen InDesign men inte mycket mer än så. Det enda som dyker upp i vilket fall är en liten ruta som ser ut som i png-filen jag bifogar. (Hoppas det funkar)

Min gamla bok från för två år sedan kan jag öppna. Att starta ett nytt vanligt dokument är inte heller något problem. Där kan jag göra alla val för att formatera dokumentet.

Men bok vill inte alltså...

Någon som vet vad det kan bero på och hur man fixar/kringgår det?
Har Windows 7.
 

Bilagor

ANNONS