Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hjälp med 20d

Produkter
(logga in för att koppla)

Daniell Fherm

Aktiv medlem
hejsan!!

jag får inte någon bild på min display skärm på baksidan..hur gör jag för att få det?

sen om det är någon som har samma konstiga sak med min blixt,,

när jag ska trycka ner min knapp så gör jag det lungt och nett, sen så bara blixtarar det till som fan,, sen så trycket jag hårdare och den rikigta bilxten kommer...är det vanligt att det "för" blixtrar när man rör knappen lite?

tack för alla svar

danielle skrev:
hejsan!!

jag får inte någon bild på min display skärm på baksidan..hur gör jag för att få det?

Ta en bild...

när jag ska trycka ner min knapp så gör jag det lungt och nett, sen så bara blixtarar det till som fan,, sen så trycket jag hårdare och den rikigta bilxten kommer...är det vanligt att det "för" blixtrar när man rör knappen lite?

Ja, det är rätt vanligt.. det ska nämligen vara så om man har funktionen inkopplad.

Du har ingen aning om vad du köpt va? :)

danielle skrev:
hejsan!!

Står i manualen hur lång tid man vill att bilden ska visas, den funktionen är enablad när man får kameran.

tack för alla svar

Även här, RTFM!
(Misstänker att de här är en trolltråd... lite svårt att förstå i textform i så fall... ironi går inte fram klart och tydligt..)

//Erik

hehe du missförstod mig.. =)

jag får ju en bild på displayern
men jag får titta i kamera hålet..jag vill i stället kunna se i displayhålet innen jag tar bilden..förstår du?

sen det med bilxten visste jag inte när det gällde digital.. men så det e vanligt då?

Re: Re: hjälp med 20d

Jeppe skrev:
Ta en bild...

Ja, det är rätt vanligt.. det ska nämligen vara så om man har funktionen inkopplad.

Du har ingen aning om vad du köpt va? :)

Det låter lite smått sarkastiskt det där Jesper.
Killen är väl osäker och behöver bättre vetande ord till hjälp.
Kanske tolkar jag dina ord fel nu;)

Mvh Niclas, Som råder danielle att läsa bruksanvisningen noggrant.

Inte alls sarkastisk, men har man lagt 15000:- på en ny kamera, så kanske man bör ha lite bättre koll på exakt VAD man har köpt.

Danielle: Nej du kan inte få en bild på LCD-displayen före du tar bilden. Detta är bara möjligt med dagens kompaktdigital-kameror. Detta beror på att man inte kan läsa av data från sensorn på samma sätt som hos en digitalkompakt. Eftersom systemkameran (t.ex. 20D) har både spegel och slutare framför sensorn (kompaktdigitalarna har inget av detta).

Blixten beter sig sådär eftersom du förmodligen har ställt programratten på "grön fyrkant" (ja alltså, det finns en sådan på ratten som sitter uppe till vänster). Då beter sig blixten på det viset för att hjälpa autofokusen att fokusera.

Om du sätter dig ner i soffan och läser igenom kamerans manual så kommer du förmodligen att hitta de flesta svar där (detsamma gäller för photoshop CS).

En grundbok om kamerans delar och funktion är också att rekommendera. En sådan finns på ett bibliotek nära dig.

ANNONS
Götaplatsens Foto