Annons

Hjälp med minne till dator

Produkter
(logga in för att koppla)

StaffanH

Avslutat medlemskap
Vill sätta mer minne i min bärbara HP. Det sitter 2x512 SODIMM i den nu enligt systeminformationen. Det står också att den har två minnesplatser och att max minne ä 3GB. Hursomhelst så är jag inte helt säker på vilka minnen jag ska köpa. Är det DDR eler DDR2 som gäller och vilken hastighet? Processorn är en Core 2 1,73GHz T5300. Hade varit gott med 3GB men det verkar inte finnas 2GB-moduler som DDR.

Tacksam för lite hjälp!

Nja - Du kan nog inte komma till 3GB, utan får nöja Dig med 2GB. Båda DIMM-socklarna är upptagna av varsin 512MB, så Du måste göra Dig av med dem.

Passande minnen är DDR2, men jag kan inte snabbt utröna vilken hastighet.

Bilagor

• bild 4.png
    bild 4.png
    22.3 KB · Visningar: 239
bästa sättet är att titta på dina minnen, de sitter i en lucka under maskinen, små stjärnskruvar, en liten stjärnmejsel alltså. Det står på minnet vilken hastighet det är.

Den guiden hittar inte HP Pavillion DV 2300 - inte ens om man söker på HP artikelnummer GG571EA#UUW.

Tack för svaren. Det är samma modell jag har dv2351ea. Har ingen tillräckligt liten skruvmejsel tillgänglig så jag kan inte kolla hastigheten på dem. Får kolla upp det till helgen innan jag köper nya. Får bli 2x1GB. Återigen tack!

Här är svaret, är ju inte så farligt pris heller.
www.dustin.se
1GB DDR2-667 Module
667 MHz

KINGSTON 1GB MEMORY MODULE - KTH-ZD8000B/1G
Direktlänk: http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010094632

[KINGSTON 1GB MEMORY MODULE - KTH-ZD8000B/1G]

Lagerstatus: I lager
Artikelnummer: 5010094632
Tillverkare: KINGSTON TECHNOLOGY
Tillv. art. nr: KTH-ZD8000B/1G
380,00 kr exkl. moms

/FW