Annons

Hjälp med värdebedömning

Produkter
(logga in för att koppla)

bandola83

Aktiv medlem
Hej.

Jag fick i uppdrag att sälja fars gamla fotoprylar. Det handlar om ett analogt Canon FD system. Då prylarna är lika gamla som jag har jag ingen som helst aning om vad sakerna kan vara värda i dagsläget. Men jag vet att det finns proffs här som kan hjälpa mig.

Då gör jag ett försök att summera sakerna:

- Kamerahus: Canon T70 (inget skydd för bajonett)
- 'Kittobjektiv': 35-70mm/f3.5-4.5 FD (plast)
- Fast vidvinkel: 28mm/f2.8 FD (plast/metall fattas ett linslock)
- Zoom: 70-210mm/f4 (Metall/skjutzoom)
- Stor 'handblixt': Metz 45 CT-4
- Telekonverter: 2x CFE Macro Teleplus MC7

Vad kan dessa delar vara värt? Sakerna är naturligvis flitigt använda men glasen är i stort sätt helt repflira.
 

Jeppe

Aktiv medlem
OM du hittar någon, så är det objektiven som inbringar pengar. Men det är inga speciella, så jag sticker ut hakan och säger 1000-1500:- för allt.

OM....
 

JOLidman

Aktiv medlem
bandola83 skrev:


- Kamerahus: Canon T70 (inget skydd för bajonett)
- 'Kittobjektiv': 35-70mm/f3.5-4.5 FD (plast)
- Fast vidvinkel: 28mm/f2.8 FD (plast/metall fattas ett linslock)
- Zoom: 70-210mm/f4 (Metall/skjutzoom)
- Stor 'handblixt': Metz 45 CT-4
- Telekonverter: 2x CFE Macro Teleplus MC7

Vad kan dessa delar vara värt? Sakerna är naturligvis flitigt använda men glasen är i stort sätt helt repflira.
500 kr - Max
 

Karlsson

Aktiv medlem
Kanske kan vara en idé med en auktion på Tradera då det är så svårt att ge något exaktare värde, såsom det går med nyare DSLR-kameror och objektiv.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Inte 500

Inte 500 kr. Blixten kan användas till olika kameror ( har utbytbara kontaktmoduler) och har vanlig TTL. Tyvärr kan inte alla mo´derna kameror köra gamla TTL men då går det bra att köra manuellt (Till canons digitala hus är det bara att först tejpa kontakterna utom mittkontakten) Blixten borde vara värd 300-500 bara den (top of the line för 15-20 år sedan) Skulle tro att paketet är värt 1500-1800 kr.
 

JanOlofHärnström

Aktiv medlem
Sätt ut en annons.
Räkna med att få sälja i lösa delar.
Möjligtvis att någon samlare dyker upp och köper paketet men räkna inte med det.

1500kr är nog högt räknat.

Blixten är bra men omodern.
Det säljs nog uteslutande blixtar med full automatik för digitalt idag.

Sätt i en annons här på FS och blocket.

Mvh J O
 
ANNONS