Annons

Hjälp mig hitta kameran på fotot

Produkter
(logga in för att koppla)

Exlearnangel

Ny medlem
Någon som vet var kameran på bilden kommer ifrån?

Vill verkligen ha denna, men kan inte förstå vilket märke eller modell det är.

Någon som har den eller känner igen?

1601282776552.png
 

ztenlund

Aktiv medlem
Du vill alltså ha en kamera som du inte vet vilken det är?

Ska jag gissa så är det en Olympus mju:ii, men det är ju inte direkt en tydlig bild av kameran.
 

ztenlund

Aktiv medlem
X-Pro2 och RX-100 stämmer rätt dåligt. Ingen av dem har sökaren som hon håller kameran.
 

Exlearnangel

Ny medlem
Alldeles för gammalt inlägg! Hon byter kamera titt som tätt, men denna fastnade jag för!
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Det står också att de flesta bilder tar hon med mobilen. (Men det kanske också är gammalt).

((Det måste vara svårt att influera med gammal information))
 

Bengf

Aktiv medlem
Är det något bus med denna märkliga fråga, hur kan man önska en kamera som inte går att se vad det är, men okej mitt tips är att det är en Olympus tough äventyrs kamera, som man ta bilder med under vatten.
 

HåG

Aktiv medlem
Skit i vilken kamera hon använder det är inte kameran som gör bilden utan fotografen.
Jag tror inte att den kamera som används är unik på något sätt utan de flesta moderna kameror har nog liknande prestanda. Fundera på vilka krav du har på din kamera istället.
Sorry om jag låter som en grinig gammal gubbe!
 

Brix

Aktiv medlem
Underlig fråga tycker jag. Hur en bild blir har mycket mer med fotografen att göra än vilken kamera eller objektiv man använder.
 

afe

Aktiv medlem
Alldeles för gammalt inlägg! Hon byter kamera titt som tätt, men denna fastnade jag för!
Den bilden du visar som exempel går ju att ta med vilken kamera som helst - vad är det du tycker är speciellt med den som skulle bero på kameran?

Jag tycker detta är en mycket märklig tråd, men varför inte fråga i en kommentar till bilden? Och varför inte använda ditt riktiga namn, som krävs enligt Fotosidans regler?
 

Grarre

Medlem
Jag tror att hon fotar analogt i just denna bildserie, eller så är bilderna redigerade och tagna för att efterlikna analoga foton. Iom att hennes caption också är en filmrulle så antar jag att hon fotat analogt. Då är det ju också fråga om vilken film hon använder om du gillar hennes bilder :) Kan dock inte hjälpa vilken kamera det är, svårt att avgöra på bilden. Många analoga kameror ger liknande resultat, så länge du använder samma typ av filmrulle. Hoppas det hjälper!
 

larsborg

Aktiv medlem
Märkligt!
Ingen är riktigt vaken, detta är ett typiskt troll, försöker torpedera FS forum.
Har lyckats, - får FS forum att likna en lekstuga!
Vill ha samma kamera, som visas på en suddig bild, den som håller i kameran
är en självklart en kändis.
Kan det vara en sekreterare till James Bond?
Också självklart, svaren strömmar in, från FS "experter", även om knappast någon kan urskilja kamerans tillverkare .... Ha-ha!
Tråden blir säkert lång ....
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
... och varför kan det inte vara en fullständigt ärlig fråga från en total nybörjare???

Ställer en fråga. Hoppas på svar. Men när det visar sig svårt, och dessutom möts av vissa förnumstiga uttryck som ”skit i kameran, det är fotografen som tar bilden”, så tröttnar vederbörande och letar vidare på annat sätt.
 
ANNONS