Annons

Hjälp mig välja kamera i 5000:- klassen!

Produkter
(logga in för att koppla)

Pipen

Medlem
Hej.

Nu är det så att familjen ska införskaffa en digital kamera. Morsan vägrar köpa en sony dsc-f707 :(

hon vill ha nått lite billigare, runt 5000:- lappen. vi vill inte ha nått dåligt för dom pengarna utan vi vill ha bra skärpa!

har kollat mycket på sonys övriga modeller men vill ha lite pro. hjälp.

Tacksam för svar

/Erik

kanske ska lägga till att den ska alltså inte användas till semester bilder bara.. utan mycket till min "produktion". :)
såsom fotomanipulationer och liknande..

Olympus 2100uz tycker jag är en bra kamera som om man fortfarande kan hitta den kostar runt 4500:-
2.1 mp 10x optisk zoom

Hittade en kamera i El Giganten reklam tidningen som kom idag.. en Sony DSC-P5 för 5.900:-

är det en bra kamera för det priset?

den kameran jag använder till mina bilder(kolla in dom ifal du vill se skärpa o så) är en
Olympus C-3020 zomm. Den fungerar väldigt bra..Den har både manuell och auto inställning av bländare/slutare och skärpa..Ett minus är att den är långsam från att ha tryckt på avtryckaren till att själva bilden verkligen tas. I övrigt är jag väldigt nöjd. Den kostar runt 5000:- hos Scandinavian Photo(www.scandinavianphoto.com)

lycka till//simon

Som många andra säger här så skulle jag nog också rekommendera Olympus 3020z trots att jag aldrig ägt någon sådan. Verkar vara väldigt mycket kamera för priset, samt bra möjligheter till egna inställningar av bländare/slutartider mm.

ANNONS
Götaplatsens Foto