Annons

Hjälp,mitt objektiv mår inget bra

Produkter
(logga in för att koppla)
I helgen inträffade katastrofen,jag tappade kameran i backen som landade på objektivet.
Mitt kära 28-70 2,8 gick i 2 delar.....
Ett samtal till Intervision i Solna bekräftade att objektivet har utgått ur sortimentet.
Finns det någon kunnig forummedlem som har tips om det är lönt att försöka laga och kanske något bra ställe?

IMG_1191.jpg
 
I helgen inträffade katastrofen,jag tappade kameran i backen som landade på objektivet.
Mitt kära 28-70 2,8 gick i 2 delar.....
Ett samtal till Intervision i Solna bekräftade att objektivet har utgått ur sortimentet.
Finns det någon kunnig forummedlem som har tips om det är lönt att försöka laga och kanske något bra ställe?

IMG_1191.jpg

Jag skulle tro att det blir både billigare och enklare att antingen försöka hitta ett begagnat 28-70 eller lägga lite till pengar och hitta ett begagnat 24-70 som dessutom är lite bättre.
 
om inget är trasigt kanske det räcker med sprängskissen så att du kan skruva ihop den ... maila mig din maladress så skickar jag den till dig..
 
Tack för hjälpen,verkligen skönt att få användning av hjälpsamma forumvänner!
Jag skickade objektivet igår,lite på vinst och förlust till L-foto i Vansbro.
Spännande och se om farbror där kan göra underverk.
Ha det bra idag :)
 
Du kan ju kolla med ditt försäkringsbolag om du har drulleförsäkring om du får några pengar. Det är ju gammalt men har ett värde begagnat. Inte som en kamera med stark värdeminskning. Sedan kanske intervision kan bekräfta att det inte går att laga med nãgot intyg. Då det utgått så länge sedan finns säkert inga reservdelar så de måste nog inte ens se det. Kan se om de kan skriva något generellt "28-70/2,8 objektiv kan tyvärr inte repareras p g a att reservdelar inte längre finns...."

Det ryktas betydligt om ett nytt 24-70 som kan släppas så tidigt som mars2011. Bara rykten, jag vet, men kan du vänta ett tag och inte behöver direkt så kan det löna sig då bara förkunnandet sänker beg priset på befintligt.
 
ANNONS