Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
hjälp :)
- Trådstartare Puckofisk
- Start datum
tiger656
Aktiv medlem
Jag funderar precis som du på beg dslr och tror nog att jag kommer att köpa en eos d30 + ef28-135is + 1 gig minne + något beg tele 300 el 400.
Med lite tur kanske man kommer under 20tkr. Det är för mig en hyfsad tillsvidarelösning och sen om nåt år byter man hus till 10d eller vad nästa konsument dslr från canon kan komma att heta.
/Stefan
Med lite tur kanske man kommer under 20tkr. Det är för mig en hyfsad tillsvidarelösning och sen om nåt år byter man hus till 10d eller vad nästa konsument dslr från canon kan komma att heta.
/Stefan
prinsen
Aktiv medlem
Puckofisk skrev:
hejhopp.
funderar på att lägga pengarna efter sommarjobbet på en digital systemkamera. men, vilken borde jag köpa? har inte överdrivet mycket att spendera, "endast" ca 20000. borde man satsa på begagnat?
mvh
jonas
Va inne och kollade på din profil och dina bilder
Har du en Nikon idag???
Har du några objektiv till denne??
OM du har detta så är det väl smart att köpa en Nikon digital systemkamera?
Om inte så kan du ju köpa canon eller något annat märke.
mvh: Adam
Damocles
Aktiv medlem
Jag kan bara säga att räkna med merkostnader, batterigrepp, extra batterier, minneskort, ev blixt, stativ, och optik(många pengar blir det). Jag skulle tycka det var jobbigt att kämpa ihop del för del och sätta igång och spara pengarna på en sparkonto tills jag har råd med hela klabbet, alternativt köpa nåt mindre "så länge" och spara vidare.
Begagnat är ju ett alternativ, men huset lär väl inte hänga med så många år till om man tittar på D30, inta för att det är dåligt, utan snarare för att det finns så mycket bättre.
Begagnat är ju ett alternativ, men huset lär väl inte hänga med så många år till om man tittar på D30, inta för att det är dåligt, utan snarare för att det finns så mycket bättre.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Digitalt är dyrt, mycket dyrt i anskaffning.
Har du optiken?
Vid svaret JA: köp ett bra hus.
Vid svaret NEJ: Köp analogt och lägg merparten på bra objektiv, (billigt hus) och en blixt av toppkvalité. Spara ett tag och köp det digitala huset senare.
Oavsett vad du väljer: Köp begagnat eller be ngn du kan lita på att köpa den i USA, eller från ngn site.
LYCKA till
Har du optiken?
Vid svaret JA: köp ett bra hus.
Vid svaret NEJ: Köp analogt och lägg merparten på bra objektiv, (billigt hus) och en blixt av toppkvalité. Spara ett tag och köp det digitala huset senare.
Oavsett vad du väljer: Köp begagnat eller be ngn du kan lita på att köpa den i USA, eller från ngn site.
LYCKA till
KanonCanon
Aktiv medlem
Har du "endast" 20000 så köp beg eller fortsätt spar. För 10000 hittar du säkert en bra beg D30, (kanske en d60?) eller en nikon D1, kanske hittar du också en D30 eller D60 med batterigrepp och minne? Då har du sedan ca 10000 kvar att köpa ett eller två bra objektiv för.
Har du redan canon-objektiv så köp en 10d. Har du nikon-objektiv så vänta tills 24 juli - då lanserar de en (eller två) proffskameror som gör att andra priser på D100 etc kan sjunka?
Har du redan canon-objektiv så köp en 10d. Har du nikon-objektiv så vänta tills 24 juli - då lanserar de en (eller två) proffskameror som gör att andra priser på D100 etc kan sjunka?