Annons

Hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

jesss

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag har alltid vart intresserad av att ta kort och då inte bara kort utan BRA kort och med en bra kvalité. Jag ska alltså köpa en systemkamera nu framöver och har uteslutit allt utom Canon eftersom jag har fördel med att min pappa redan har objektiv till canon hemma. Är helt nybörjare på detta och vet inte alls vad som är bra och dåligt. Jag vill inte ha en kamera som är "för" bra och inte "dålig" heller , utan jag vill ha en kamera som är medium svår att använda eller hur man ska uttrycka sig. Vill lära mig och använda kameran och sedan använda dom till alla olika saker, photoshopa och så vidare. Så min "hjälp fråga" är vilken eller vilka kameror som kan passa just mig och det ska vara Canon som sagt.
Hoppas verkligen att någon kan vara så snäll och hjälpa mig.

Mvh Jessica =)

Jag har nyligen köpt en canon eos 450d som jag är väldigt nöjd med hitils. Det finns ett auto läge där du inte behöver ställa in något själv, men du kan också välja att sköta alla instälningar själv eller en blandning av dom båda. Jag är också nybörjare btw. Den är inte så dyr heller!

/M

Ny eller beg? Budget?

För gamla och/eller för dåliga, hoppa över: (5D ?), 10D, 20D, 30D, 60D, 300D, 350D, 400D, 1000D

Bra mindre kameror till bra pris: 450D, 500D
Modernaste lilla kameran: 550D

Bra större/snabbare kameror till bra pris: 40D, 50D
Snabbast kameran: 7D

Högsta bildkvalitetskameran: 5D MarkII

Ny eller beg? Budget?

För gamla och/eller för dåliga, hoppa över: (5D ?), 10D, 20D, 30D, 60D, 300D, 350D, 400D, 1000D

Bra mindre kameror till bra pris: 450D, 500D
Modernaste lilla kameran: 550D

Bra större/snabbare kameror till bra pris: 40D, 50D
Snabbast kameran: 7D

Högsta bildkvalitetskameran: 5D MarkII

Hej igen,

Jag har väl lagt ett högsta pris på typ 4000 kr, Men om det bara krävs att man lägger till endast en slant extra så är jag allt beredd att göra detta. Vad menar man när man säger att de är "större" eller "mindre"? Men ja, jag kan i alla fall tänka mig att köpa begagnat bara det inte är så gammalt. Men tycker du som person att man bör lägga ner mer pengar än vad jag tänkt mig för att få en hyfsat bra kamera? Tack för hjälpen!

Jag har nyligen köpt en canon eos 450d som jag är väldigt nöjd med hitils. Det finns ett auto läge där du inte behöver ställa in något själv, men du kan också välja att sköta alla instälningar själv eller en blandning av dom båda. Jag är också nybörjare btw. Den är inte så dyr heller!

/M

Okej ja den ligger kanske mest i min prisklass också. Ska kika på det hela du. Tack!

500D och 50D har samma 15MP bildsensor och tar teoretiskt sett lika bra bilder.

Det som skiljer förutom storlek/vikt är att 50D har större optisk sökare så att du ser motivet bättre, bättre och snabbare autofokussystem som gör att du kan följa och fånga snabbrörliga motiv bättre, snabbare processor och mer minne som gör att du kan ta fler bilder per sekund i serie (6,3 st/sek jämfört med 3,4), kamerahus tillverkat i magnesiumlegering i stället för plast, skyddad mot regn och rusk (gummitätningar i alla skarvar) jämför med helt otätad, bättre ergonomi med fler knappar och displayer utanpå kameran för att snabbt kunna ändra inställningar utan att behöva gå in i menyer, fler avancerade inställningar som gör att du kan anpassa kameran efter dina behov. Etc. Det är INTE svårare att använda en 50D bara för att den är mer avancerad.

500D gör jobbet för all typ av normal fotografering. 50D är överlägsen om du vill fotografera sport, innebandy, hästhoppning, flygande fåglar etc., eller om du vill ha en kamera som tål att vara utomhus i skitväder.

Senast ändrad:
Ny EOS 500D paket med EF-S 18-55 IS för 4990kr! Köp den fort innan de höjer priset igen. http://www.rajalacamera.se/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=133820B021

Eller nästan samma sak beg för 3200kr.
http://www.blocket.se/malmo/Canon_EOS_450D_med_18_55_EFS__nyskick_29701888.htm?ca=11&w=3

Jag skulle lätt välja den nya då prisskillanden är för liten.

Okej okej ja det var ju ett mycket bra pris. Men du har ingen aning om det är en säker hemsida eller inte? För den hade prissänkts väldigt mycket..

ANNONS
Götaplatsens Foto